Hoi,
ik heb een gloster die nogal vaak op de grond te vinden, is. Eigenlijk alleen maar op de grond. De glosterman komt nog wel omhoog om te slapen maar de pop niet. Dit is al sinds een paar weken.
Ik dacht zelf dat het wel zou stoppen. Ik heb haar apart gedaan en onderzocht, oogt niet ziek is actief en eet en drinkt goed. Wat zou het kunnen zijn? De rui?
Gr.
Ze zit nu in een houten voliere in de schuur omdat het binnenkort winter is en omdat ik een kattenprobleem heb, ook komt er nog een nieuwe huisvesting na deze winter. De oude wordt schoongemaakt en opgeboren zodat de nieuwe geplaatst kan worden.
Is het een gladkop pop? Kuiven hebben een kleiner gezichtsveld en daardoor zijn ze meer op de grond te vinden. Zou me hier niet direct zorgen over maken.
Dat is zeker, het was al echt een tijdje zo dus zag ik het aan voor een gewoonte op een bepaald moment, nu ze in hun tijdelijke overwiter voliere zitten is ze 1 dag erna overleden. Nu ga ik ik proberen morgen nog een popje aan te schaffen want je ziet dat hij haar mist aangezien het echt een goed (broed) koppel was.
Van gekuifde vogels de kuif zodanig kort knippen dat de ogen volledig vrij komen. Dit voorkomt veel mogelijke problemen. Zeker wanneer je de vogel in een nieuwe omgeving plaatst.