Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gewicht van edeljongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gewicht van edeljongen
Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-10-26 - 12:29:36 send message to Ann*

Gisteren waren de jongen van mijn edelpapegaaien 12 en 15 dagen oud. Ook gisteren heb ik ze gewogen en het kleinste weegt 64 gr, het grootste 120 gr. Zou iemand me hier kunnen zeggen of het normaal is dat het ene bijna dubbel zoveel weegt dan het andere op die leeftijd ? Ik vind het verschil in grootte niet enorm (niet meer dan normaal als ze 3 dagen in leeftijd schelen denk ik) maar het verschil in gewicht vind ik dan wel weer opmerkelijk.
Dit zijn mijn eerste edeljonkies; ze worden door de ouders grootgebracht.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-10-26 - 12:31:34 send message to Ann*







parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-10-26 - 17:28:47 send message to parkietje1

Hoi Ann, op de foto's zien de jongen er goed uit, Er is een verschil van 3 dagen het eerste jong heeft de eerste dagen alles gehad is wat groter en sterker zal dus ook wat meer voer krijgen. Ik zou mij er niet zo druk om maken, ik denk dat het wel goed komt. Houdt het nest wel in de gaten en niet te veel de jongen uit het blok halen. Dit geeft zeker bij een jong koppel te veel stress bij de pop. Suc6


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-10-29 - 08:56:42 send message to Ann*

Dank voor je reactie, parkietje1. Ik wou de jongen gisteren nog eens wegen - tijdens het kijken of de ring al past - maar de pop wou niet van het nest. Vandaag nog maar eens proberen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-10-29 - 09:28:59 send message to Vogelen

Ze zien er zeker goed uit. Ik zou de pop niet storen, alleen eventueel kijken als ze het blok even verlaten heeft.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-10-30 - 10:42:15 send message to Ann*

Ik kan niet anders dan wachten tot de pop het nest verlaten heeft, anders maakt ze van mijn hand ongetwijfeld een bloederige massa laugh :D

Maar gisterenavond was ze bij het avondeten even buiten en ik heb mijn kans genomen, voornamelijk om te kijken of het grootste al geringd moest worden. Dat is goed gelukt, precies gepast denk ik, en ik heb ze meteen ook maar gewogen. Het kleinste woog 89 gr (25 gr meer dan 4 dagen ervoor) en het grootste 177 gr (57 gr meer dan 4 dagen ervoor)
Normaal of niet ?



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-30 - 14:51:23 send message to Karel

Ik zou me daar niet zo druk over maken, Ann. Ze zien er prima uit en groeien blijkbaar als kool.

Meten is weten....dat is waar, maar meestal kun je gewoon op je intuďtie afgaan. Zo doen de meeste liefhebbers het al jaren.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-10-30 - 19:47:17 send message to parkietje1

Hoi Ann dit gaat wel goed komen denk ik, nogmaals niet te veel in het blok kijken, houdt wel in de gaten of de ring goed om de poot van de vogel blijft zitten. Het zou zonde zijn als een teen krom groeit omdat de vogel te vroeg is geringd.Ik begrijp dat je zowel bezorgd als nieuwsgierig bent naar de groei van je vogels, dit komt wel goed denk ik, uit ervaring met onze koppels weet ik dat edels over het algemeen uitstekende opvoeders van hun jongen zijn.veel suc6 en hou ons op de hoogte hoe het gaat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede