een buurjongetje had interesse in een dwergpapegaaitje , hij bedoelde een rose collie,
die had ik niet maar wel jonge taranta's.
Hij heeft bij mij een jonge man-taranta meegenomen en heeft daar een hele leuke vogel aan , hij is erg tam en komt op z'n schouder zitten, vliegt door de huiskamer enz....en wat het meest belangrijk is hij is NIET luidruchtig!!
gr Jan.
De meeste ideale huiskamerkromsnavel is inderdaad een taranta. Erg rustig en prachtig door hun eenvoud.
Een vreemde gewaarwording. De meeste taranta-liefhebbers beseffen dat de taranta de meest ideale vogel is om te houden...en jouw buurjongen heeft dit besef hoogstwaarschijnlijk niet. Hij is gewoon blij met z'n vogel en denkt alle vogels hetzelfde zijn.
Jij weet wat je hebt weggegeven en hij weet niet hoe hij het heeft getroffen met de gelukkige samenloop van omstandigheden dat jij toevallig alleen taranta's had zitten.
Ik wil nog even een lans breken voor mijn forpussen. Maak ze al jaren tam tot volle tevredenheid van de mensen. Zelfs het praten gaat bij sommigen al erg goed en verstaanbaar. Groeten van de forpusliefhebber uit Duiven.