ze hebben tig kruisingen uitgevoerd tussen de veelkleuren/hooded en goudschouder maar kwamen niet in de buurt van de paradijsparkiet, van de paradijsparkiet zijn wel balgen van aanwezig als vergelijkingsmateriaal
volgens mijn is de paradijsparkiet familie van de bourks!! gezien de vleugel tekening en de rose /rode elips in de vleugel spiegel komt alleen voor volgens mijn op die plaats bij de bourks en alleen de selectie vogels laten dit zien bij de wldk is het blauw maar bij de opaline selectie blauwen komt eerst de rose elips en pas later de blauwe elips
De vogels die op de foto's zijn te zien zijn volgens mij gewoon zeer slecht gekleurde bourkes. Wat betreft de kweek hiervan, dit is gewoon een kwestie van zo vaak mogelijk zeer slecht gekleurde vogels tegen en op elkaar zetten. Op deze manier kweek je inderdaad diverse gekleurde toverballen.
Je moet ervan houden?.
Ik zou ook graag foto's van die hybriden zien. Wel eens naar gezocht maar weinig over te vinden. Iemand enig idee over de vruchtbaarheid van deze kruisingen?
Roelant, de kruisingen zijn vruchtbaar. Met name in Australie zijn er verschillende pogingen gedaan om vogels te krijgen die qua phenotype dicht tegen een paradijsparkiet aanzitten. Het is gelukkig nog nooit gelukt met name poppen komen er niet bij in de buurt. Bij de kruising veelkleuren x goudschouder komt men uit bij mannen die er erg dicht tegen aan zitten muv details als de voorhoofdsband (deze is geel ipv rood).
Daniel dat weet ik maar soms moet je provocerend de vraag stellen en met een knipoog een foto plaatsen xxxxxxxxxxxx .
heb u misschien wel foto,s van de kruizingen die gedaan zijn in australie of op andere plaatsen?
m.v.g eric
"Stukje tekst verwijderd dat als provocerend wordt/werd gezien"