Ik weet dus niet of die advertentie van duif is, maar algemeen.
Ik heb aids, maar op dit moment voel ik mij lekker, laten we lekker sex hebben.
Ieder normaal denkend mens verafschuwd zo'n gedachte.
Denk normaal.
ParkietenPeter
Ik denk normaal, rustig maar.
Ik hoop dat "duif" zin heeft om een uitleg te geven voor zijn handelen.
Deze handeling heeft voor- en nadelen maar tsja... wie doet
alles altijd 100% goed in de ogen van een ander?
thuis
Zo ben je even weg en zo wordt er flink geroddeld!
Ik zal jullie maar even uitleggen hoe alles in elkaar steekt:
Na meer dan drie jaar testen, vogels laten doden en onzeker zijn ben ik het nu
helemaal zat! Ik moet ermee stoppen. Geen enkele parkietenliefhebber wil zoiets meemaken!
Geld is niet het probleem, nee ze worden maar verwend hier. Ze krijgen alles wat
ze nodig hebben. Daardoor zijn ze toch nog in "goede conditie".
Al die jaren testen en spuitjes geven en consultkosten heeft flink wat gekost.
Dan zal het totaal wel in de duizend euro lopen! Dat is niet overdreven hoor.
Nu hebben jullie een advertentie gezien, maar zien jullie dan niet dat de
vogel GRATIS is? Het valt me nog mee dat m'n vorige advertentie niet is opgevallen!
M'n splendidkoppel is inmiddels opgehaald. Een lutino pop split blauw en een
wildkleur man split lutino. Waarde van dit koppel: meer dan 150 euro! En dit koppel
is GRATIS opgehaald. Ik lijk dan wel gek maar ik vraag GEEN geld voor zieke vogels,
dat zou ik WEL vragen als ze gezond waren! Zieke vogels VERKOPEN is iemand
oplichten (kijk maar naar De**is), weggeven kan wel. Maar dat doe ik niet zomaar!
De advertentie is duidelijk, open en eerlijk naar anderen toe,
het is aan de eventuele koper om te beoordelen of hij of zij zoiets wil.
De een zal elk besmet dier af willen maken, de ander niet.
Ik zelf reken mij tot de laatste, waarbij er wel alles aangedaan moet
worden om besmetting van andere dieren te voorkomen.
johanblok
De advertentie is inderdaad eerlijk en duidelijk! Ik geef zoveel mogelijk info en ik
vermeld dat ze (zeer waarschijnlijk) ziek zijn. DAT KAN JE NIET OP DIE FOTO'S ZIEN!
Ben ik hier eerlijk over of niet?
De mensen die reageren vraag ik welke vogels ze hebben. Iemand had zelf parkieten.
Niet van die goedkope, maar bruinoortjes en andere grote parkieten. Hij vroeg aan mij
of dat bij elkaar kon. Ik heb alle info over het virus gegeven en hem gemaild dat ik
m'n vogels niet aan hem kon geven vanwege z'n eigen parkieten. Daarop kreeg ik een
antwoord van hem dat hij het zeer waardeerde dat ik uitgebreid uitleg gaf en dat ik
open en eerlijk was.
Uiteindelijk heb ik iemand gekozen die zelf geen parkieten heeft en niet zal nemen.
De splendids zitten in een buitenvoliere met insekteneters en zangers. Na uitgebreid
kontakt, dus via mail, telefoon EN persoonlijk, was ik er zeker van dat deze man
serieus was. Nog steeds heb ik kontakt met hem hoe het met de vogels gaat.
Dus ik doe er echt wel moeite voor dat ze goed terechtkomen.
Het tekent de dierenliefhebber die Duif5 is wel vind ik,
hij wil het diertje nog een kans geven.
Laat ieder in z'n waarde, hier is echt wel over nagedacht.
Hij zegt het er tenminste eerlijk bij.
Ton.
Ik gun deze parkieten i.p.v. binnen- een buitenleven! Met meer ruimte dan ze al hadden.
Ik doe er veel voor zodat ze goed terechtkomen. De mensen hebben alle info over het virus
en weten wat wel en niet kan. Ze weten ook dat de verantwoordelijkheid nu bij hun ligt.
Ze zijn toch volwassen genoeg om dat in te zien?
Waarom niet afmaken?
Nou, daar kan ik niet meer tegen, na 13 of 14 lijkjes. Ja ik ben de tel even kwijt....
Bijna al m'n vogels zagen er GEZOND uit. Met een mooi verenpak en heel levendig. Die vogels
moesten dood omdat de testen weer positief waren. Bij elke vogel opnieuw was ik in tranen
omdat ze zoveel voor me betekenden. OP EEN GEGEVEN MOMENT KNAPT ER IETS IN JE! Dan kan je
het niet meer over je hart verkrijgen om de volgende te doden!
Stel je voor: jullie hebben dat virus onder de papegaaien en kaketoes. En jullie hebben zelf
al zoveel vogels moeten laten doden, ook je favorieten of je huiskamervogels. Stel je dat
nou eens voor. Hup, ruimen, niets laten leven! Alles dood! Een lege kooi in de huiskamer en
buiten een lege voliere...
Of toch je (tamme) vogel nog wat jaartjes gunnen. Z'n gezondheid is buiten dat virus toch
nog goed genoeg.
Zelf heb ik nog een bastaard splendid, een blauwe en een lutino splendid in de huiskamer
zitten en een kwarteltje. En nog wat kwartels in de kassen lopen. (De laatste drie parkieten zijn misschien ook besmet!)
Alles bij elkaar vraagt nog genoeg aandacht. Nog meer vogels wil ik niet meer. Ik beslis ook
zelf of ik ze hou of dat ik ze weggeef. Afmaken gebeurt hier niet meer, het is een te slopend en
verscheurend gevoel om dat wèèr mee te maken.