Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Neophema's in kooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-07-26 - 19:37:58 send message to mijnkaketoes.nl

Ik ben het wel met Karel/Hans eens. Ik zou ook graag een olifant in de tuin hebben staan maar daar is de ruimte niet geschikt voor,

Dus maak de keuze dit niet te doen. Maaaaaaaaaaar als we ooit een megaaaaaa groot landgoed hebben wie weet wat er dan komt te staan.

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-07-26 - 20:00:08 send message to dooren

Ik heb wel eens geprobeerd bourke en splendid te kweken in kistkooien maar dat lukte om een of andere reden niet. 100x60x60

Na 2 jaar de koppels in buitenvolieres gezet, en alles binnen 1 maand op eieren.

Mijn ervaringen met Neophema's in broedkooien is dus niet positief.
Gert



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-07-26 - 21:36:04 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

weichman !!, marco heeft het prima voor elkaar op hobby gebied . en heeft nu net zijn eerste eigen huis gekocht ,xxxxxxxxxxxxxxxxxx, er zijn MEER dan genoeg leden hier op va die minder goed voor hun vogels zorgen * en kom nu aub niet met censuur en je bent te grof *

"persoonlijke aanval verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-26 - 22:19:14 send message to wiechmann

marco vraag waarom er geen reactie`s zijn.
dan geef ik een reactie en ik stel een normaale vraag .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ik heb nergens gezegd dat marco niet goed bezig is .
daar kan ik ook niet over oordelen als ik het nog nooit gezien heb bij hem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

"Persoonlijke reactie verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-26 - 22:51:33 send message to DirkD

Hoe je het draait of keert een dier hoort niet in een kooi, ook als is deze van goud.

Mensen kweken en houden dieren in kooien, voliere’s, boerderijen, dierentuinen, reservaten enz maar dat heeft niets met dierenliefde te maken.

Of je het kooien kunt noemen waar ik in kweek weet ik niet maar volières zijn het zeker niet .
Alle kweekhokken zijn buiten geplaatst zonder nachthok of verwarming en zijn 1.6 of 1.8m x 0.8 of 1m x 0.8m. De hokken zijn droog, tochtvrij en goed geventileerd.
Volgens mij zijn ze daar op hun best want een enkeling die ontsnapt houd het nooit lang vol.

@ Weigman: Hoe ver vliegen deze in vrijheid verkerende vogels.

Volgens mij even ver als mijn honden die een onbeperkte vrijheid genieten maar het verkiezen om gewoon de gans dag aan de achterpoort of hun slaap_foutuil ‘s te vertoeven.
Enkel op training of bij een onuitgenodigde bezoeker gaan ze uit het dak.

Mg
Dirk



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-27 - 07:13:55 send message to wiechmann

quote
Weigman: Hoe ver vliegen deze in vrijheid verkerende vogels.

Volgens mij even ver als mijn honden die een onbeperkte vrijheid genieten maar het verkiezen om gewoon de gans dag aan de achterpoort of hun slaap_foutuil ‘s te vertoeven


klopt dirk alleen de bbtjes gaan iets verder weg .
en dit zijn ook wat oudere vogels .en de blg ara is mishandeld geweest en kan niet meer vliegen maar ga wel het hekwerk rond de binnenplaats helemaal rond .


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2012-07-28 - 12:13:00 send message to Marc_o

Beste Wiechmann,

"Ongepast deel van deze post is verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-07-28 - 12:24:47 send message to mijnkaketoes.nl

Marc doe even normaal man. Ik weet niet of je Herman kent. Herman is een prima kerel en goede kweker. En als je niet op dit belachelijke forum wil blijven dan prima. Niemand zit op dit soort idiote reacties te wachten.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-28 - 12:42:58 send message to wiechmann

ik zou zeggen kom een keer kijken .dan kan je zien hoe ik mijn papegaaien heb zitten.

volgens mij stelde ik een normaale vraag .maar er zijn mensen die snel op hun teentjes zijn getrapt schijnbaar.

en ja ik ben tegenstander van kweekboxen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-29 - 09:08:34 send message to eric 008

ik heb wel een vraagje hoe bent u begonnen met vogels te houden ik in een sinasappel kistje met een stukje gaas er voor van lieverlee groei je in het houden van vogels ook groeit dan de manier van houden van dieren in het algemeen ,dus er komt een moment dat je het zo goed mogelijk probeert te doen .

alle begin is moelijk om het gelijk goed te doen .veders ben ik het met uw eens


BRILJANTE VALK
Website Member
Posts :16

Website Member
2012-07-29 - 15:03:15 send message to BRILJANTE VALK

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is heel goed mogelijk om neophema´s in boxen te houden en zeker om er mee te kweken.
Ik kweek met bourke´s,splendids,turquoisines en eleganten in kweekboxen van l,00 x 0,50 x 0,50,zelfs met Showvalkparkieten heb ik hier in gekweekt en prima resultaten behaald op diverse Shows...diverse jaren Kampioen met 93 pntn.
Ze kweken dus ze zullen het wel naar hun zin hebben en nog een voordeel is dat ze mooi rustig worden.Nee geen raketten in mijn vogelbestand die te weinig aandacht krijgen.

Mvrgr Peter.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-29 - 15:30:11 send message to wiechmann

eric ik ben gelijk met papegaaien begonnen en gelijk in voilere`s heb in het begin paar maanden grijze in kweekbox gehad .nou dat was ik al snel beu en heb ze toen na buiten gedaan in voilere .toen genoten wij ook van de grijze en de grijze van de buitenlucht.alleen de buren vonden dat niet leuk dat ze om 5 uur begonnen te fluiten .dus zijn we maar verhuist .en we hebben nu geen buren.
en genieten we nog meer van onze mooie hobby.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-29 - 15:33:15 send message to wiechmann

peter die raketen heb ik in mijn ruime voilere`s ook geen last van.


emots
Website Member
Posts :13

Website Member
2012-07-30 - 22:16:08 send message to emots

Ik heb goede ervaring met de Neophema kooien van Pascal Hemel. Mijn 2 koppels splendids broeden er prima in. En na het broedseizoen gaan ze in de gezamenlijke voliere. En kunnen ze weer lekker ruim vliegen. Als ik een grote tuin zou hebben. Dan had ik ze graag in kleine vluchtjes gehouden. Maar goed wie weet wat de toekomst ooit brengt. Dus heb je geen ruimte en wil je toch graag kweken met een neophema soort. Dan kan dat mijns inziens prima in een broedkooi.
Groeten, edger


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-30 - 23:07:21 send message to Karel

quote
En na het broedseizoen gaan ze in de gezamenlijke voliere


Als je die mogelijkheid hebt en geeft, lijkt me de kweek in broedkooien inderdaad veel minder bezwaarlijk.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede