Heb nu voor men fluitkraai man een pop kunnen bemachtigen (ben er natuurlijk trots op eindelijk een koppel te kunnen hebben). Maar zou hierbij in de voliere ook enkele grotere grondvogels kunnen zoals hokko's of fazanten? Of zijn de fluitkraaien niet te riskeren? Voliere van 5 op 15 meter. Kdacht dat ze in Zoo antwerpen ook met grotere hoenders samen zaten.
Zijn er hier trouwens nog kwekers van fluitkraaien die me meer info kunnen geven? Ze zouden op drie jaar kweken? Men man is van 2011 en de pop van 2012. Ze krijgen hier muizen en kuikens, af en toe wat wormengedoe en fruit.
Ik kweek wel met kraaiachtigen, maar heb slechte ervaringen met het bijplaatsen van andere vogels.
Wellicht dat het met fluitkraaien wel kan (Marc?), maar bijv. kraaien en raven blijven een grondvogel (zelfs kippen) net zolang zieken, tot ze hem dood hebben. Zover heb ik het overigens nooit laten komen!
Ik zou het ook niet proberen. Ik had zelf vijf fluitkraaien aangekocht bij drie verschillende aangelegenheden en kon de vijf vogels daarna nooit bij elkaar plaatsen. Ze waren zeer agressief naar elkaar toe en heb ze ingevolge een verhuis daarom ook weer verkocht.
Maar als ik mij niet vergis bevinden dergelijke vogels in Weltvogelpark Walsrode samen met andere vogelsoort(en).
Alles heeft voornamelijk te maken met de leeftijd en soort(en) ondersoort.
Zijn de vogels ouder dan twee jaar.
Niet aan beginnen.
Wanneer de vogels ouder dan twee jaar zijn zullen dergelijke vogels altijd strijden voor een eigen territorium.
Niet alleen tegenover andere vogels.
Maat ook ten opzichtig eigen soort/ondersoort.
Bepaalde fluitkraai soorten/ondersoorten bij elkaar zorgt doorgaans voor problemen.
Daarom wordt aangeraden om fluitkraaien van dezelfde soort/ondersoort bij elkaar te plaatsen die ongeveer een jaar oud zijn.
Vogels die in kolonie nog worden aanvaardt.
Wat betreft voeding, huisvesting, verzorging, etc.
Vergelijkbaar met soortgenoten raven/kraaien.
PS. Hou ook rekening met agressie naar mens.
Drie factoren zijn daar eventueel verantwoordelijk voor:
(1) Territorialiteit.
(2) Verdedigen kroost.
(3) Hormoon-beinvloed gedrag.