Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > schapenvet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : schapenvet
dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-07-04 - 13:41:47 send message to dooren

Gisteren hoorde ik van een collega kweker dat sommige schapenvet gebruiken.

Dit zou helpen tegen het plukken. In de praktijk kende hij gevallen van geplukte penanten die weer mooi in de veren kwamen nadat schapenvet werd verstrekt.

Wie heeft meer ervaringen?
Gert



maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-07-04 - 13:52:02 send message to maewim

er zijn zoveel die wsten wat te doen bij plukken
maar tot hiertoe niks deftig gehoord

Cabbaraga ging mij in mei een wondermiddel aan de hand doen
niks meer van gehoord
als er iets is dan weten de dokters het ook wel


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-07-04 - 21:42:08 send message to parrotmaniak

ik heb inderdaad een keer bij een plukkende barnard een klomp reuzel[rundervet] ingehangen ,wat helemaal werdt opgepeuzeld,en het plukken is gestopt
,echter een jaar later had ik een twenty 8 die de veren afbeet maar hier helpt het niet
ik denk dat het bij een langer plukkende vogel niet helpt ,ik denk zelfs dat daar niets tegen helpt ,dat het een gewoonte is geworden


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-07-04 - 21:53:29 send message to MrandMrsSwift

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Palmnootolie dan?

Gemaakt van 100% organische rode palm olie, dit dieet supplement versterkt de kleur en veer structuur en kan helpen tegen veren plukken, Erg goed voor vogels met een droge schilferige huid, en gekloofde pootjes. Dit product heeft een hoog antioxidant en carotenoid en bevat een goed gebalanceerde hoeveelheid essentiële vetten.

Het is algemeen bekend dat essentiele vetzuren goed zijn. Zoals Omega vetzuren en/of teunisbloemolie. Bij mensen en honden bijv.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-04 - 23:26:23 send message to Karel

Schapenvet zal door zijn vitamine's ongetwijfeld een sneller herstel van huid en haar (veren in dit geval) teweeg brengen, maar de oorzaak van het plukken zal in veel gevallen blijven bestaan.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-07-05 - 14:11:33 send message to paintim

Bedoel je soms Wolvet,Gert?

Dit zegt WIKIPEDIA er over:



Wolvet of lanoline is het vet dat voorkomt in de wol van schapen.

Wolvet wordt uit wol gewonnen door het te wassen en vervolgens het water te laten verdampen. Daarna wordt het gereinigd. Wolvet wordt veel gebruikt in zalven en crèmes, omdat het goed in de hoornlaag van de huid trekt. Bovendien kan wolvet veel water vasthouden.

Wolvet bestaat voor een belangrijk deel uit esters van cholesterol, vandaar dat het ook wel wordt gebruikt als grondstof voor het maken van cholesterol. Wolvet is geen echt vet in de zin dat het niet of nauwelijks triglyceriden bevat, het bestaat grotendeels uit wassen.

Een beperkt deel van de bevolking is allergisch voor wolvet.

Het wolvet kan goed worden toegepast om luieruitslag te voorkomen, door tijdig de billen in te smeren krijgt de zure ontlasting geen kans om in de tere babyhuid door te dringen. lanoline plakt nogal en dat maakt het lastig om dun aan te brengen, iets verwarmen maakt het vloeibaarder.

Wolvet wordt ook gebruikt ter vervaardiging van vitamine D3. Door dit met ultraviolet licht te bestralen wordt het wolvet omgezet in deze vitamine. Het procedé werd uitgevonden door Philips en hieruit is Philips-Duphar ontstaan.

Vr.groeten,
ANTONI


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-07-05 - 19:07:06 send message to dooren

Hoi Antoni,

Nee ik bedoel schapenvet, voor inwendig gebruik, wolvet gebruikt men uitwendig volgens mij.

Ik heb een koppel bleekkoppen waarvan de pop de jongen behoorlijk plukt. Tot bloedens toe.

Een andere kweker adviseerde sterk ruikende parfum. Dit moet dan op de veren van jongen worden gespoten, dit schijnt ook te helpen.

Niettermin ben van plan om er toch iets op te vinden, handopfok is me te veel werk.
Gert


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-07-05 - 23:05:15 send message to MrandMrsSwift

Maar waarom plukt ze?

Hormonaal?

Nieuwe vogel en inwendige jeuk?

Kan vanalles zijn he..

Ik dacht dat je altijd hield van zo natuurlijk mogelijk.
Zoek op wat in de natuur voorkomt waar lori's voorkomen en zoek de helende werking ervan?
Zo doet eucalyptus veel en echt niet alleen voor de luchtwegen. Met honing net zo.. Komt Aloe Vera er ook voor? Dat is ook goed voor in- en uitwendige huidproblemen. Maar misschien weer niet voor vogels..


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-07-06 - 22:02:52 send message to paintim

Sterkte met je zoektocht naar een adequaat
middel,Gert.
Het is een moeilijke zaak.
Vr.groeten,
ANTONI


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-07-06 - 22:17:09 send message to parrotmaniak

ik denk dat als het bij sommige vogels helpt dat dit dan komt door de dierlijke vetten en eiwitten


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-06 - 22:45:18 send message to eric 008

we moeten accepteren dat we vogels in gevangenschap nooit dat gene kunnen geven wat de natuur wel kan en wat de vogels zelf perfect kunnen vinden ,we kunnen alleen ons best doen en er voor proberen te zorgen dat de dieren de ruimte hebben en de zorg die ze verdienen .
wat mijn altijd een beetje jaloers maak is dat de vogels die buiten gekweekt en gehouden worden er altijd beter uit zien als bij de binnen kwekers,het zijn van die kleine dingetjes die individuele vogels net niet lekker in hun vel zitten gebeurt ook bij mensen [komen van het blad en met het vallen van het blad raken sommig ook de kluts kwijt]

m.v.g eric


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2012-07-07 - 13:55:21 send message to Fonje

Eric 008 zei
quote
wat mijn altijd een beetje jaloers maak is dat de vogels die buiten gekweekt en gehouden worden er altijd beter uit zien als bij de binnen kwekers


Daar is eigenlijk een logische verklaring voor. Onder invloed van UV licht produceren de meeste dieren en ook mensen vitamine D³. Kijk maar eens hoe vogels gaan liggen zonnebaden wanneer de zon schijnt. Dit is niet niks voor niks.Eigenlijk is vitamine D een hormoon. Het reguleerd de geslachtshormonen, de immuniteit en vooral de opname van Calcium uit de voeding en nog een heleboel andere zaken. Wanneer de vitamine D status in het vogellichaam ontoereikend is dan gaat de bijschildklier een hormoon afscheiden dat Calcium uit de botten onttrekt. Op termijn kan dit tot legnood en botbreuken leiden.
Vitamine D³ komt uitsluitend in vette vis voor. In eivoer wordt het in kleine hoeveelheden toegevoegd. Dus voor binnenkwekers is het aan te raden vitamine D³ als supplement toe te voegen of regelmatig eivoer ter beschikking te stellen.

Groetjes
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede