Een advies dirk van abeele zijn nieuwe boek is bijna klaar daar kan je al dit soort dingen rustig nalezen en er zit een goed hoofdstuk in over genetica.
Eric opaline is SL maar indien er een NSL mutant is die visueel precies hetzelfde resultaat geeft dan kan overwogen worden om die mutant dezelfde naam te geven als de SL mutatie.
Mijn advies over de resultaten die je niet kan verklaren probeer om de mutant homozygoot zonder andere mutaties in een vogel te krijgen. Dan kunnen we visueel gaan denken over wat we zien en wat dit kan betekenen. Met combinaties is dit veel lastiger zeker omdat ze elkaar kunnen beinvloeden.
@daniel de foto is van dhr X die de NSL,ino stam heeft proberen te kweken ,en ik bloed van bezit al is het niet veel meer na de in braak. weet nog een collega kweker die wildkleuren uit combinatie waar dat onmogelijk word geacht de genetica is in beweging of weten we gewoon maar een klein beetje.
Eric, Ik zie maar 1 mogelijkheid en dat is dat die Opalines iets anders moeten zijn. Wat zijn voor jouw de belangrijkste kenmerken van een Opaline Bourke?