Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kea's
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-23 - 11:16:19 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laugh :D
Er is niets mis met mooie kleuren, maar de kea denkt daar misschien anders over.wink ;)

Overigens is de kea wél schitterend van kleur. Inderdaad prachtig oranje onder de vleugels, maar ook de groen/bruine tekening per veer is heel fraai, in al zijn bescheidenheid...een schoonheid.
Hij heeft dan ook lang op mijn verlanglijstje gestaan, maar uiteindelijk heeft het geluid (en dan met name 's-nachts!) de doorslag gegeven.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-23 - 11:24:30 send message to Daniel

jammer Hans, het blijft een prachtige soort ook qua gedrag.


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2012-05-23 - 20:25:59 send message to marajo

Niet altijd direct met prijzen gooien, als je geen idee hebt waar je over praat. Is tegenwoordig niet verstand deze info overal maar te plaatsen..!!!!!!!!!!!!



parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-24 - 11:11:20 send message to parrotfarm

Lawaai vind ik wel meevallen , hier in de buurt worden ze vuurpijl papegaaien genoemd.
Momenteel zijn ze erg druk , paren doen ze als het donker word en het vrouwtje is de baas, zij roept het meest en doet dit voornamelijk in het blok!
maar ik kan mij voorstellen dat als je buren hebt dat dit een probleem kan geven!!
gr Cor


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-05-24 - 13:41:03 send message to P.Rooth

Prijs is tegenwoordiger het eerste waar na gevraagd schijnt te worden .
Ik vind het eerste of ik een vogel mooi vind belangrijker .
Vervolgens uitspitten wat en hoe de verzorging , huisvesting en alles wat er komt kijken om een vogel Goed te kunnen houden incl de ruimte die minimaal nodig is of er sprake zal zijn van overlast doordat niet iedereen gescharmeerd zal zijn van vocale perstaties die geleverd kunnen worden .
Kan ik zo'n vogel houden en heb ik de ruimte daarvoor pas dan ga ik informeren wat het kostenplaatje is en bij 'rariteiten ' kan je zowiezo rekenen op hogere prijsklasses .
Daarvoor is Google erg gemakkelijk .

Vragen op dit Forum wat vogels kosten is vaak pure nieuwsgierigheid zonder vooraf te verdiepen in de betreffende vogel(s)

Paul


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-05-24 - 15:20:10 send message to Vogelen

Daar kan ik niet helemaal mee eens. Als je opzoek gaat naar een nieuwe woning gaan de meeste mensen echt niet eerst de mooiste landhuizen in hun omgeving bezichtigen om er dan uiteindelijk achter te komen dat het niet toch "wat" boven hun budget gaat..


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-05-24 - 16:48:32 send message to Antonia

Ik zie niet in waarom het niet verstandig is prijzen te plaatsen ?
Als je weet hoe vaak mij op straat gevraagd wordt wat mijn gaaien kosten ... kijk dat vind ik raar, maar op een vogelsite toch niet.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-05-24 - 16:53:23 send message to freddy321

als het lawaai een probleem is kun je net zo goed een trio goud sybrechtjs kopenrazz :p


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-05-24 - 19:28:30 send message to P.Rooth

Kijk eens an Antonia u geeft het zelf ook al aan dat op straat ? gevraagd wordt wat uw gaaien kosten .
Wordt er niet eerst gezegd of ze die mooi vinden ?

Is mijn eerste altijd geweest en kom ik bij vogelliefhebbers die een prachtige collectie hebben EN erbij grasparkieten gaan mijn ogen altijd eerst naar die grasparkieten vind ze altijd mooi .

( ) loopt/fietst u met uw gaaien op straat dan ?

Ken meerdere mensen die het leuk vinden om met papegaai over straat te gaan en die vraag ik niets en loop ze voorbij .

Paul


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-25 - 10:24:09 send message to parrotfarm

Ik vind het een van de meest onderschatte soorten papegaaien!
het is de soort waar ik het meest plezier aan beleef ,de hele dag zijn ze in de weer, spelen met takken , balletjes en als je aan het werk bent in de buurt van de volière komen ze kijken en een soort bestuderen wat je aan het doen bent! erg leergierig en ondernemend !


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2012-05-25 - 10:37:56 send message to ginoheeren

ik zal ze wel willen hebben maar het geluid dat ze maken word je gek van en dan nog het slopen wat ze doen en zeker de prijs wat ze kosten zag laats een jong koppel vroegen ze 6200 hondert euro voor en de prijs is voor de mensen die graag de prijs willen wetenwink ;)wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-25 - 23:43:10 send message to eric 008

ik eet dan wel scharrel kip koppel 6 euro lekker laten suddere met een uitje tot ze van het bot vallen echt lekkerwink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-26 - 12:24:02 send message to Rik

Voor dat geld koop ik liever een Kia in plaats van een Kea! happy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-26 - 12:27:34 send message to mijnkaketoes.nl

parrotfarm
Website Member
Posts :35


2012-05-25 - 10:24:09
Ik vind het een van de meest onderschatte soorten papegaaien!
het is de soort waar ik het meest plezier aan beleef ,de hele dag zijn ze in de weer, spelen met takken , balletjes en als je aan het werk bent in de buurt van de volière komen ze kijken en een soort bestuderen wat je aan het doen bent! erg leergierig en ondernemend !



En daarom heeft een echte liefhebber deze prijs er wel voor over. Succes ,
Met deze mooie vogels


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-26 - 15:57:47 send message to eric 008

quote
En daarom heeft een echte liefhebber deze prijs er wel voor over. Succes ,
Met deze mooie vogels



gesweets niet iedereen heeft zoon dikke portomone
daar komt bij dat het vogels zijn in nieuwzeeland waar een overschot aan is en door het export verbod niets hier meer naar toe komt de prijs is nu alleen afhankelijk van vraag en aanbod heeft niets met echte liefhebber te maken.

m.v.g eric




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede