Ik had een jong "koppel" halsbanden gekocht nu blijken het 2 poppen te zijn.
De poppen komen zeer goed overeen en hebben al samen gebroed ( op onbevruchte eieren).
Kan ik hier 2 mannen bijzetten of is het beter 1 pop weg te doen en maar 1 man aan te schaffen?
nou Ton mocht het straks toch misgaan .hoop ik ook dat je zo groot bent dat te melden. Voorals nogvind ik het mooi dat het je to nu toe wel is gelukt.meeste mensen hebben deze ervaring echter niet. en loopt het vaak uit op een teleurstelling. met gewonde of dode vogels.Dit wil toch niemand.
Ik heb 3 koppels in een hele grote vlucht welliswaar (10 mtr x 6 mtr) en ze broeden alle 3.
De blokken hangen naast elkaar en geen problemen De jongen zijn bijna uitgevlogen.
Begin bij kromsnavels nooit over kolonnie broed want dat kan niet.
Heb het ook gedaan met mijn bonte boeren waar gewoon de jongen opstok kwamen zonder dat er vechtpartijen voor kwamen.
Het is zo dat het bij de een wel lukt en de ander niet.
Natuurlijk moet je het wel in de gaten houden maar dat zie je gauw genoeg als er een van de vogels ergens bloed heeft
Ik weet wat hier op komt en ik kan alleen oordelen hoe het bij mij is vergaan en laat anderen dan maar zeggen dat het niet kan maar bij mij is het wel gelukt