Wederom een berichtje van mij. Laat ik maar beginnen met het goede nieuws. Ik heb een grotere kooi genomen (2.00/1.00/2.00) en hou het bij 2 koppeltjes.
Mijn koppeltje putters (de kleine variant) zitten er al in. Ze zaten elkaar al een tijdje te voeren en heb vandaag 2 nestjes opgehangen. 1 traliekastje en een halve bol. Beide heb ik helemaal ingewikked met nepgroen. Wat kan ik het beste doen wil ik kweekresultaten behalen?
Sinds gisteren heb ik een koppel reuzen eksters gehaald. Kan erg weinig over deze vogels vinden op het internet. De bedoeling is dat ze einde mei naar buiten gaan bij de putters. Wie heeft ervaringen met deze vogels en kan mij hier iets over vertellen?
Reuzenekstertjes zijn op zich wel grappige en makkelijk te houden vogeltjes, die rustig met de putters kunnen samenleven.
Als de putters overigens eind mei al op eieren zitten, is het niet verstandig om daar nog andere vogels bij te zetten. Dat zou de zaak kunnen verstoren. In dat geval kun je de putters beter de broedronde even laten afmaken, voordat je er iets bijzet.
Alex, reuzenekstertjes hebben niks gemeen met eksters maar een vink uit de Lonchura familie. Deze soorten zijn erg leuk om mee te beginnen erg actief en levendig.