Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dak maken op houten binnenhok(rabat) en eventueel isolatie? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Dak maken op houten binnenhok(rabat) en eventueel isolatie?
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-04-13 - 12:31:38 send message to Rimo73

Hallo,

Naast mijn buitenvlucht ga ik een binnenhok opbouwen van een houten frame met rabatdelen.
Aan de voorkant maak ik een deur met houten balkjes en rabatdelen ,de vloer van het binnenhok zijn stoeptegels.
Nu moet er dus uiteraard een dak op komen,maar weet even niet wat het meest geschikt is.
Het hok is ongeveer 170x190cm en 190cm hoog.
In het binnenhok komen 1 of 2 nachthokken voor Pyrhura’ s.
Buiten op de voliere komen transparante polyester golfplaten te leggen.
Wat zou ik nu als een goedkope oplossing als dag van het binnenhok kunnen gebruiken.
Ook transparante golfplaten met daaronder een plaat OSB aan de binnenkant van het binnenhok?
Of zwarte bitumen golfplaten?Ik heb stroom in het binnenhok en er komt verlichting in.

Alle tips en adviezen zijn van harte welkom.
Richard


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-13 - 12:37:28 send message to Ton Koek

Voor het zicht is het het mooist denk ik als je dezelfde golfplaten gebruikt als op de volière. Ik zou er zelf geen hout onder doen maar alleen gaas, dan heb je nog een beetje daglicht gratis. Overdag hoeft het niet donker te zijn daar.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-04-13 - 13:10:34 send message to Rimo73

Hallo Ton,

Het gaat mij er ook om dat ik de vogels naar binnen kan doen rond een bepaalde tijd voor eventueel lawaai dat ze maken.
En s'morgens ook wat later naar buiten in de zomer.
Als het dan om 06.00 licht wordt,dan wordt het in het binnenhok uiteraard ook al licht en dat wil ik zelf eigenlijk een beetje regelen door middel van een tl.

Groeten,
Richard


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-13 - 13:20:45 send message to Karel

quote
Of zwarte bitumen golfplaten


Deze platen raad ik sterk af, voor welk doel dan ook. Er is maar één warme zomer nodig om ze te laten inzakken en twee om ze te laten veranderen in een soort veredeld karton.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-04-13 - 13:24:04 send message to Rimo73

Dank je wel Karel voor deze tip!

Dit wist ik niet,en is zeker wel belangrijk om te weten natuurlijk.

Dan zal zullen er wel transparante polyester golfplaten opkomen,net als op de voliere,dan kan ik deze gewoon in 1 keer doorleggen.
Al moet ik nog wel even kijken naar een budget oplossing voor de onderkant van de golfplaten in het binnenhok.

Richard


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-04-13 - 13:24:49 send message to ineznick

Dan zou ik het nachthok wel met hout afwerken.
Want mijn pyrrhura's zijn in het voorjaar en zomer vroeg buiten.
En willen dan nog wel eens wat lawaai maken. Ik vind het zelf nog wel meevallen, maar kan me wel voorstellen , dat andere mensen dit niet leuk zullen vinden. Ik heb jaren geleden een koppel amazone amazonica gehad en dat werd mij zelf te gek . Die deed ik s'avonds ook naar binnen en s'morgens om een uur of 10.00 weer naar buiten (in het weekend dan ).
Het voordeel van pyrrhura's is dat ze zelf s'avonds in hun broedblok gaan, om daar te slapen.
Dan kun je het luikje dicht doen en s'morgens weer openen als jou dat het beste lijkt .

Gr gerben


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-04-13 - 14:00:58 send message to Rimo73

Ik denk zelf inderdaad dat het afwerken aan de binnenkant wel een slimme zet zal zijn als ik ook weer jou verhaal zo lees hierboven.
Alleen nog even kijken wat ik er tegenaan zal maken.
Was bij een bouwmarkt van de week en voor een oppervlakte van 170x190 zou het me 60 euro gaan kosten voor wat multiplex,dat vind ik echt wat overdreven voor zo'n kleine opppervlakte.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-04-13 - 17:42:33 send message to freddy321

denk dat je het beste underlayment platen kunt gebruiken die zijn het goedkoopst


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-13 - 17:52:46 send message to Ton Koek

En/of kijk eens op marktplaats, zoeken op plaatmateriaal bijvoorbeeld.
Moet voor veel minder kunnen dan 60 euro.
Succes.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-04-13 - 18:34:38 send message to dooren

tweedehands sandwichpanelen lijken me ook een goede optie, in niet duur.
Gert


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-04-13 - 19:03:57 send message to kornelis

Zou ook sandwichpanelen doen ook mooi wit aan de onderkant( dus lekker frisse kleur) en gelijk geisoleerd 2e keus platen ongeveer 10 euro per vierkante meter


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-04-13 - 19:40:18 send message to Rimo73

die sandwichpanelen zijn toch allemaal vrij dik?
het is misschien wel mi,maar ook lastiger te verwerken dan hout denk ik.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-04-13 - 22:02:51 send message to blg

Bij de meeste handelaren kun je de sandwich panelen op maat laten zagen.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2012-04-13 - 22:14:08 send message to yaro

er zijn ook panelen van 4 cm ,kijk wel uit als je ze koop er zijn kanten waar je de isolatie zie, dek die af want muisen vinden dat heerijk om in te nestelen


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-04-14 - 14:57:21 send message to gerrit1950

Ikzelf heb polycarbonaatplaten met kleine golf opliggen, met UV beschermer, warmte bestendig. 10 jaar garantie!

Je mag er een baksteen opwerpen hij barst zelfs niet.

Erop lopen: de golven worden platgedrukt en springen weer in de plooi eenmaal je je voet opheft!
PVC wordt melkachtig als er een plooi of druk in komt en verhit op de plaatsen waar liggers onder liggen. Hier wordt het makkelijk 60° 's zomers en dan wordt PVC bruin en broos.


frans de bruijn
Website Member
Posts :11

Website Member
2012-04-14 - 16:02:24 send message to frans de bruijn

Misschien inderdaad underlayment platen en die dan bekleden met bitumen singles. Die zijn er weer in diverse kleuren, bijv: rood of groen. Isoleren kun je met templexplaten.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede