Ik wil al heel erg lang graag een stromend water voorziening in de voliere alleen weet iemand hoe.
Het moet makkelijk dagelijks te verschonen zijn. De voliere is helemaal dicht en staat op banden zodat ik nergens een afvoer na buiten kan maken. de voliere is 3x1x2 dus de mogelijkheden zijn beperkt maar eventueel een schaal met stromend water is mij al best. Wie heeft ideeen?
een emmer ingraven en daar een popmpje inhangen en een paar mooie stenen kopen waar het water vanaf kan lopen dan kun je elke dag die emmer eruit tillen en het water verversen moet je alleen ff kijken hoe je de elektriciteits kabel laat lopen maar die past tussen dubbeltjesgaas
Dan misschien een emmer neerzetten, daar omheen met stenen een rotspartij maken, dan een tweede emmer in de eerste zetten. Vol met water en een vijverpompje er in dat het water omhoog pomt op de stenen. Wel opletten dat alles goed terugloopt in de emmer.
Eventueel met asfaltrol of grindrol (te koop bij vijverwinkels) eerst een soort bedding maken waar het water over terugloopt.
Met een beetje fantasie en wat knutselen moet het lukken.
Succes.
Heb nu bij de kijkshop een kamerfontein gehaald voor 8 euro haha is van plastic en kan onder de kraan afgespoeld worden elke dag. Er zit een soort van watervalletje in heel leuk. Ik vroeg me alleen af kunnen er van deze fontein giftige stoffe. In het water komen? En hij werkt op batterijen als hij 24 uur loopt zullen deze hoop ik niet te snel leeg gaan?
kan je elke dag zeg maar paar uur
nieuwe baterijen kopen schildpadje
dat is troep van de bovenste plank
heb ook zo n ding gehad
waardeloos
mvg jan venema
Bepaalde kunststoffen kunnen stofjes loslaten in het water welke voor je vogels niet bevorderlijk zijn. Omdat dit kunststof waterornamentje niet gemaakt is voor drinkwatervoorziening zou ik het risico niet nemen om hem daar toch voor te gebruiken. Ook zitten er aan de binnenkant vele hoeken en gaatjes waar vuil zich in gaat nestelen waardoor je weer andere ziektes kunt binnenhalen.Al snel zal het je gaan vervelen om deze toch wel bewerkelijke drinkbak schoon te maken. Dit is gelijk de reden dat de echte drinkbakken of schalen helemaal glad zijn en daardoor makkelijk te reinigen zijn. Ik raad je aan een echte drinkschaal en of drinkbak te gebruiken.