Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ino-blauw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ino-blauw
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-19 - 12:31:46

heeft de ino-blauwe nog een sponsezone ?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-03-19 - 15:07:12

Ja, want bij InoBlauw (Eric zoals jij het schrijft zou het een product van crossing-over zijn, wat niet het geval is. Het makkelijkste om dit te onthouden is het - dat zowel bij de naam als in crossing-over voorkomt.) is er alleen sprake van geen psittacine en geen eumelanine in de veer. Het ontbreken van eumelanine in de kern zorgt ervoor dat de sponszone geen visueel effect heeft.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-19 - 16:19:34

oke ik begrijp dus dat de sponse zone nog intact is daniel.nu lees ik toch regelmatig dat de sponse zone alleen blauw licht door laat bij wit word het hele spectrum [wit] weerkaats omdat eumelanine verhindert word tot uiting te komen dit houd in dat de sponse zone niet alleen blauw door laat of begrijp ik dit verkeerd?
m.v.g eric


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-19 - 16:38:14

vind in de baarden met het invallen van het licht constructieve interferentie plaats of met de weerkaatsing?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-20 - 11:28:19

Goede vraag Eric, hoewel je kunt je ook afvragen in hoeverre het antwoord van belang is voor de kleurenkweker.

Het antwoord is overigens (nog) niet eenvoudig te geven. Uit onderzoek (Richard Prum c.s.) is gebleken dat er naast de primaire piek die men al kende, een tweede piek onstaat (bij het uitreden?) in de sponszone. Beide uiteraard veroorzaakt door interferentie in de sponszone.
Als je je in deze materie wilt verdiepen, valt er veel te lezen in deze pdf:

http://www.yale.edu/eeb/prum/pdf/Noh%20et%20al%202010c.pdf


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-20 - 12:30:06

super de super hans razz :prazz :p hier ben ik lang naar aan het zoeken geweest kwam elke keer bij inte onsman zijn uitreksel bij mutavie terecht wat bij mijn meer vragen oproep dan verduidelijkt!

echt super bedank.

een kleuren kweker/ mutatie kweker moet wel weten hoe kleur tot stand komt om er verder mee te komen door bepaalde structuren in een veer te kweken of er juist uit. het stadium van vermederen zonder dat er wat gebeurt is voor mijn niet interesant hans.wink ;)razz :p




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede