Ja, want bij InoBlauw (Eric zoals jij het schrijft zou het een product van crossing-over zijn, wat niet het geval is. Het makkelijkste om dit te onthouden is het - dat zowel bij de naam als in crossing-over voorkomt.) is er alleen sprake van geen psittacine en geen eumelanine in de veer. Het ontbreken van eumelanine in de kern zorgt ervoor dat de sponszone geen visueel effect heeft.
oke ik begrijp dus dat de sponse zone nog intact is daniel.nu lees ik toch regelmatig dat de sponse zone alleen blauw licht door laat bij wit word het hele spectrum [wit] weerkaats omdat eumelanine verhindert word tot uiting te komen dit houd in dat de sponse zone niet alleen blauw door laat of begrijp ik dit verkeerd?
m.v.g eric
Goede vraag Eric, hoewel je kunt je ook afvragen in hoeverre het antwoord van belang is voor de kleurenkweker.
Het antwoord is overigens (nog) niet eenvoudig te geven. Uit onderzoek (Richard Prum c.s.) is gebleken dat er naast de primaire piek die men al kende, een tweede piek onstaat (bij het uitreden?) in de sponszone. Beide uiteraard veroorzaakt door interferentie in de sponszone.
Als je je in deze materie wilt verdiepen, valt er veel te lezen in deze pdf:
super de super hans hier ben ik lang naar aan het zoeken geweest kwam elke keer bij inte onsman zijn uitreksel bij mutavie terecht wat bij mijn meer vragen oproep dan verduidelijkt!
echt super bedank.
een kleuren kweker/ mutatie kweker moet wel weten hoe kleur tot stand komt om er verder mee te komen door bepaalde structuren in een veer te kweken of er juist uit. het stadium van vermederen zonder dat er wat gebeurt is voor mijn niet interesant hans.