Ik heb een voliere met 5 kanaries en 1 koppel mexicaase roodmussen maar nu viegen ze de hele dag door de voliere achter elkaar aan en het houd niet op wat moet ik doen??
De kanaries zijn 3 mannen en 2 poppen is het verstandig om een mannetjes kanarie weg te vangen? en het is begonnen nadat ik de broedkooitjes heb opgehangen.
Kanariemannen zijn in deze tijd van het jaar nog wel eens erg fel, "het veurjaor in de kop". De meest optimale verhouding in volières is 1 man met minstens 2, liever nog 3 popjes.
en ik heb als nestmateriaal kokosvezel maar dat gebruiken ze niet wwat is een goede vervanger voor kokosvezel en wat kan de reden zijn dat ze het niet gebruiken
Dat is voor de meeste kanaries wat te stug, stukjes sisaltouw voldoen vaak beter. Knip ze in stukjes van maximaal 5 cm en ze zullen het graag gebruiken.
Ik gaf de kanaries ook altijd wat geknipt gras, vinden ze ook prettig materiaal.
Een klein zakje hooi voor knaagdieren werkt perfekt om nesten te bouwen. Een paar keer met de schaar er doorheen zodat de stukken wat korter zijn en je hebt prima nestmateriaal.