Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura’s en herrie? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-03-15 - 10:19:44 send message to ineznick

Ik praat dan over de tijd , dat ik jonge molinea's had. Ja, er zit wel verschil in de prijzen van molinea's of de soorten die ik opnoemde.
Voor een koppel pyrrhura picta picta betaal je de(denk ik ) ongeveer €200,00 voor en een koppel pyrrhura perlata (rhodegasters) ongeveer €300,00.
Een paar jaar geleden heb ik er €400,00 voor betaald. Maar ze zijn het meer dan waard, prachtig mooie vogel. De mutaties van een molinea zijn ook wel mooi en misschien dat je die makkelijker kwijt raakt. Maar dat weet ik zo niet.
Die vraag moet ik je verschuldigd blijven.
Gr gerben


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2012-03-15 - 10:26:10 send message to marti

ik raad je niet aan om met picta's te beginnen. dit zij van de pyrrhura's niet de meest makkelijke om te kweken. Het is een beetje zonde om twee koppels te hebben en, als je pech hebt, nooit jongen. dan kun je beter voor wat makkelijkere soorten gaan. Picta's kosten al jaren ca. € 250,- per koppel en ik verwacht dat dit eerder meer dan minder zal worden. dit in tegenstelling tot de perlata perlata. deze kosten in het verleden ca € 450,- per koppel, nu ca. € 300,- en dit daalt nog altijd. recent kon je ze in Duitsland ongesekst voor € 50,- per stuk krijgen...sad :( Eventueel kun je overwegen met rhodocephala's of gewoon bruinoren te beginnen. deze worden langzaam steeds zeldzamer in zuivere wildkleur.
Je kunt in je voliere overigens probleemloos 2 koppels houden.. het nachthok is in IMO zeker niet te klein.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2012-03-15 - 10:38:08 send message to johanm

Egregia's zijn ook erg mooi. Heb ze enkele jaren geleden gehad en vond ze wat stiller dan de molinea's. Kweken ermee ging ook vlot. Denk wel dat ze intussen wat moeilijker te vinden zijn maar dat is geen nadeel als je er jongen van hebt.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-03-15 - 10:55:34 send message to Rik

Mijn bescheiden mening: koop gewoon wat je zelf mooi vindt.

De molinea is inderdaad een mooie vogel die makkelijk broedt. Ook zijn er geweldige mutaties van zoals de cinnamon en de pine-apple. Als je ze scherp in de markt zet raak je écht wel kwijt. Bovendien weet je als je over cinnamon kweekt vaak direct wat het geslacht van de jongen is.

Zelf heb ik rhodocephala’s gehad. Een prachtige soort met veel nadelen en veel inteelt. Ze raakten bij het uitvangen snel in shock, sommige vogels lieten na de eerste rui hun slagpennen vallen en je raakt ook hiervan de jongen moeilijk kwijt. Zelfde verhaal dus.

Als ik nog eens voor pyrrhura’s zou gaan dan ging ik inderdaad voor molinea’s omdat het mooie en makkelijke soort is.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-03-15 - 13:10:54 send message to Rimo73

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
In eerste instantie ga ik voor een koppel Molinea's,er zijn inderdaad mooie mutaties en het is een makkelijk soort en de prijzen zijn ook schappelijk om mee te beginnen.
De bedoeling is dat ik dan later de voliere ga opsplitsen in 2en,dan kan ik nog een koppel kwijt,dan kan ik altijd als ik wat meer ervaring heb gekregen,een duurder soort nemen.
Ik moet ergens beginnen en uitbreiden naar duurdere soorten kan altijd nog.
Ik begin liever goed met een goedkoper soort dan minder beginnen met een duur soort wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-15 - 13:25:31 send message to Karel

Een wijs besluit, Richard. happy :)


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2012-03-15 - 13:56:28 send message to marti

Ik zou de voliere meteen splitsen en twee koppels nemen. Meerdere koppels van een soort bevordert de kweek bij pyrrhura's wel behoorlijk. Ze steken elkaar aan om te gaan broeden. Zeker bij de witoren en picta's is dit altijd een aanrader..wink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-03-15 - 18:54:54 send message to Rik

En natuurlijk even een foto plaatsen als je de nieuwe aanwinsten hebt zitten! happy :)


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-03-15 - 19:36:10 send message to Rimo73

Uiteraard maak ik foto's van de nieuwe aanwinsten,zal alleen nog even gaan duren denk ik.
Eerst moet de voliere gebouwd worden waar ik nu mee bezig ben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-03-17 - 01:59:26 send message to ineznick

Hallo Marti,
Ik lees net dat je probleemloos met 2 koppels in 1 voliere kunt kweken? Geldt dat ook voor pyrhura perlata ? Of voor alle pyrrhura's ?
Ben er erg benieuwd naar.

gr gerben


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2012-03-17 - 08:22:03 send message to marti

Niet met 2 koppels in een vlucht wink ;), Richard wil zijn voliere in twee delen splitsen begreep ik.. dat is IMO beter dan slechts een koppel houden in de hele voliere..


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-03-19 - 03:24:33 send message to ineznick

O,ja , dat had ik even verkeerd gelezen.
Was iets te snel met een vraag.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-03-20 - 19:51:32 send message to Rimo73

Ik ga de voliere inderdaad met de tijd opsplitsen in 2 vluchten,2 koppels in 1 voliere is vragen om ellende wink :)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede