nu het voorjaar er weer aan begint te komen zoek ik naast mijn koppel cubavinken en koppel binzen die deze winter in een onverwarmde voliere -20 hebben overleefd wat nieuws!
Heeft iemand een voorstel van een kleine troop? ik zat zelf te denken aan een koppeltje amadines maar weet hier niet zoveel van af. Ik hoor het wel
Kijk maar eens bij mijn voliere voor ideeën. ook de driekleur komt daar voor als voorbeeld. Het punt dat je ook in de winter niet verwarmd vind ik nogal gevaarlijk. Mijn vogels kunnen er altijd voor kiezen in de winter naar binnen te gaan waar het tenminste 10 graden is. Ik heb ook binsen, en die kiezen juist voor binnen....
Hallo,
Veel amandines kunnen goed tegen de kou, maar ook afrikaantjes kunnen het wel. Zorg wel dat je een goed geisoleerd nachthok hebt en wat vocht- en tochtvrij is. Ik heb al veel soorten gehad en nog nooit is er een dood gegaan door de kou.
of ze er tegen kunnen, en of je het als liefhebber moet willen dat ze er tegen kunnen dat zijn m.i. 2 verschillende zaken. In dezelfde voliere heb ik ook een koppel st helena fazantjes zitten. Die zitten vrijwel altijd buiten, ok als het min 10 of min 15 is. Echte bikkeltjes dus. Toch slaap ik alleen lekker met het idee dat ze de ook de keuze hebben om naar binnen te gaan.