Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoera mijn "kiekske" heeft zijn eerste maand gehaald Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoera mijn "kiekske" heeft zijn eerste maand gehaald
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-10-04 - 22:08:14 send message to Swaas

We zijn weeral een week verder en Nooke is vandaag 30 dagen oud en weegt.....600gram (596 grhappy :))
Hij (zij) wordt een ferm uit de kluiten gewassen boeleke hoor, alleen maak ik mij een beetje ongerust over zijn pootje, zijn rechter pootje staat nog altijd niet recht, hij kan er wel op steunen maar zet hem altijd scheef onder het buikje, waardoor het natuurlijk gemakkellijk op zijn snuffel valt. Is dit normaal?????Of moet daar iets aan worden gedaan???
Wanneer moet ik hem ringen????Ziijn pootjes worden al serieuze stampers.


Op de foto zie je duidelijk dat hij zijn pootje niet écht mooi recht zetsad :(


Zwaai maar dag met het vleugeltje
Hallo ...ben ik al niet "mooi"



Dit is zijn nieuwe onderkomen vanaf vandaag, meestal zijn de gordijntjes dicht zodat het schemerdonker is en hij kan slapen, maar een half uurtje voor elke voeding gaan ze open en kan hij alles zien wat er gebeurd, dan stofzuig ik of zet de radio aan maak allerlei geluiden, en tot nu toe is hij nergens bang van, alleen als ik té snel naar hem pak schrikt hij ff en trekt terug, maar als hij dan ziet dat ik het ben, komt hij zelf afgestommeld, zaaaaalighappy :)happy :)happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-04 - 23:42:29 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En nog altijd vind ik het een fantastisch gezicht. Ziet er echt goed uit hoor!

Ringen gebeurt normaal gesproken toch al veel eerder? Ik dacht dat dit rond de 16 of 17 dag diende te gebeuren.

Erwin


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-10-05 - 08:21:19 send message to gouldamadine

net wat hawk al zegt ik denk ook dat je met ringen te laat bent
arjan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-05 - 08:27:44 send message to natasja

nou als ik zo die "klossers" van 'm zie denk ik ook niet dat je daar nog een ring om gaat krijgen wink ;)

wat een schatje om te zien zeg , kan me voorstellen dat je er zo van geniet , trouwens ik vind het heel knap dat je hem al zo "groot" hebt gekregen !


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-10-05 - 08:50:33 send message to wiechmann

ik heb er een in het blok die woo op ijn dag 17 450 gram kreeg toen de ring er all niet meer op de 2 woog op het elfde moment 212 gram die is geringt toen hij 250 gram woog toen bleef hij zitten de ring bij 212 gram viel hij er nog af


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-05 - 10:00:56 send message to Hawkeye_NL

Geen nood!

Als de vogel groter is ga je met de vogel na telefonisch overleg naar de vogelarts in je buurt. Je vraagt dan of deze een knijpring kan krijgen en een chip. Misschien is het mogelijk om deze nummers te koppelen aan elkaar? Kan je ook gelijk een paar veertjes achterlaten of op laten sturen voor de geslachtsbepaling.

Erwin


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-10-05 - 21:37:20 send message to Swaas

Met héél veel moeite hebben we Noke nog net kunnen ringen, hoe hij het gedaan kreeg weet ik niet, maar mijn schatje heeft wel een paar keer gejankt,het heeft nogal voeten in de aarde gehad vooraleer die serieuze "stamper " erdoor was, ik had wel kunnen janken toen dat achterste teentje er maar niet uit kon, en terug afdoen zat er ook niet meer in, met een tandenstoker voorzichtig tussen teen en been en dan maar schuivensad :(sad :(sad :(
Gelukkig is alles toch goed verlopen, en na hem en half uurtje getroost te hebben op mijn schoot, en aan mijn lip te hebben mogen hangen, was de pijn en de schrik over, nu slaapt hij terug als een roosje na zijn buikje rond te hebben gegeten.
De eigenaar had er in de verste verte geen vermoeden van dat hij op die laatste 5 dagen zoveel zou groeien, anders had hij al langer de ring aangeschoven.
Een volgende keer zal ik het zelf wel extra in het oog houden, dit wil ik geen 2e keer meemaken, trouwens voor mijn kleiintje was het ook geen leuke ervaring.shocked 8Oshocked 8O



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede