Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pinkies Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pinkies
Willy5889
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-10-04 - 21:55:43

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Voor velen zal dit misschien een domme vraag blijken maar geregeld kom je in de literatuur als voedingadvies bij het levend voer de naam pinkies tegen. Kan iemand mij vertellen wat dit eigenlijk voor beestjes zijn ?

Iedereen die reageerde is hartelijk bedankt.wink ;)

Willy


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-10-04 - 22:24:25

pasgeboren muizen. ook wel eendagsmuizen genoemd


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-10-04 - 22:41:39

pinkies (diepvries vliegenmaden)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-04 - 23:06:34

Dat is grappig, twee antwoorden en allebei goed. happy :)
Reptielen houders noemen jonge muizen pinkies, als vogelliefhebbers het over pinkies hebben bedoelen ze inderdaad vliegenmaden.

Bijna overal wordt overigens geadviseerd maden met mate te voeren en alleen gekookt.
Groeten, Ton.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-10-05 - 06:06:28

hahaha ben vogelliefhebber en wist niet eens dat het vliege maden warenhappy :)vond het altijd wel vreemd waarom ze baby muisjes voeren aan vogels hahaha .Aan de roofvogels kon ik nog begrijpenhappy :)

Groeten Dennis


Lagestee
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-10-05 - 12:45:44

Pinkies inderdaad niet levend voeren (ammonia), wel gekookt of diepvries. Bij mij eten ze het graag. Mijn vogels zijn Gouldamadines, Kakariki's, Bourkes en Turquoisines.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-05 - 13:12:35

Je bent beter met buffalowormpjes die kan je levend geven en bevatten meer voedingstoffen bovendien worden ze liever gegeten.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2004-10-05 - 18:03:01

buffelowormen worden meestal door de vogels in geheel opgenomen en voor kleine soorten (BV astrilden) is dit slecht want dan krijgen ze te veel chitine(Inscetenhuid) binnen. Dit is schijnt schadelijk te zijn voor kleine soorten.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-05 - 18:52:04

Nou das vreemd want al mijn afrikaanse eten dit dagelijks en zijn kerngezond net als hun jongen.
Die maden zijn slechter want die bevatten ammoniak ook nog na koken en diepvries zitten er kleine hoeveelheden in.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-10-05 - 19:06:55

Pinky's zijn inderdaad vliegemaden.
Ze worden gekweekt op slachtafval van kippen.
De levende maden hebben een lichtroze kleur, het is ook hieraan dat ze hun naam te danken hebben, trouwens roze betekent in het Engels Pink.
De droge stof van pinky's bevat ongeveer 52% proteinen, zeer voedzaam dus en eveneens nuttig tijdens de rui daar ze de belangrijke aminozuren Lysine en Methionine bevat.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-10-05 - 19:11:57

Was juist te laat om te rageren op de Buffalo's.
Met Buffalo's dient nog meer opgelet teworden dan met Pinky's.
Buffalo's zijn de larven van de SCHIMMELKEVER, dus pas aangekochte Buffalo's laat je beter enkele dagen staan in een insectenbox alvorens aan de vogels te geven.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-10-05 - 20:25:08

Ik geef mijn voliere vogels, waaronder 2 beos, 2 appelvinken een zanglijster en een wida( de laatste van de vruchten in insekteneters die we vroeger hadden) en verder kanaries, valkjes en kakerietjes om de dag een klein handje ontdooide pinkies.
Van levende meelwormen ben ik teruggekomen, maar heel af en toe geef ik ze ook nog, maar dan verwijder ik eerst de koppen.
Naar het schijnt kunnen ze door de darmwand heen kruipen van wat jongere vogels ????


Ik moet wel zeggen dat de vogels er alemaal dol op zijn en als aangieren op de twee bakken gaan
zitten om de insekten eruit te pikken !

Mijn helaas door ouderdom overleden vorkstaart scharrelaar, die ik altijd "Hannes schokkop" noemde (zijn naam zegt het al) was niet meer te houden als ik dit door het voer deed !

vele groetjes,
MARIANNE



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede