Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Roestkop caique koppels in garage Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-19 - 13:31:44 send message to dooren

@Karel
Maar dan moeten dus alle particulieren die een enkele papegaai in een kooitje houden ermee stoppen?

Of verplichten 2e vogel erbij te nemen, want alleen lijkt me ook niet goed.

Natuurlijk moet een papegaai of een koppel voldoende ruimte hebben, ook binnen, maar hoeveel m2. is dit dan. Wat is de minimale ruimte, deze is voor iedereen verschillend.

Dus toch Duitse regelgeving voor de nederlandse papegaai introduceren? Pas dan kun je handhaven hierop en zijn er richtlijnen.

Het is niet zo gemakkelijk. Kortom als je voor dierwelzijn bent dan zou je de duitse regels moeten omarmen.
Gert


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-01-19 - 14:51:55 send message to Daniel

quote
En ja…vogels kun je enkel binnenhouden. De vraag moet zijn of je enkel vogels wil binnenhouden. Ik ben van mening dat het als korte termijn oplossing wel kan maar niet voor lange termijn. Net als Wiechmann gewoon aan de weg blijven timmeren.


Ja bepaalde soorten wil ik inderdaad binnen houden.Denk hierbij aan soorten die moeite hebben met hoge luchtvochtigheid of welke een constante temperatuur vereisen. Binnen kan ik de omstandigheden zo maken dat deze ideaal zijn voor mijn vogels. Heeft verder niks met plaatsgebrek te maken, maar met de gezondheid van de vogels.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-19 - 15:44:34 send message to Karel

@Gert
Het is inderdaad niet zo makkelijk. Ik ben dan ook niet persé voor de Duitse regels. Ook de Belgische ideeen, waar een voliere x maal de spanwijdte zou moeten gaan bedragen, zijn tamelijk willekeurig en niet algemeen toepasbaar.

Het standpunt dat je bepaalde vogels niet kan houden als je daar geen ruimte voor hebt blijft echter wat mij betreft in stand. Daarvoor hoeven we echt niet met de meetlat rond. We weten met z'n allen heus wel wat zo'n beetje redelijk en aanvaardbaar is en wat niet. Dat valt steeds wel bij diverse topics te lezen.

Of je deze ruimte binnen en/of buiten moet hebben is een andere discussie maar wat dat betreft denk ik dat er ruim voldoende technische middelen zijn om binnenshuis goede of zelfs betere omstandigheden te creeren dan buiten.

Om terug te keren naar de vraag van de topicstarter: Ja, je kunt deze vogels prima binnen houden, mits je zorgt voor een optimale luchtconditie en voldoende en juiste belichting.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-19 - 15:48:25 send message to Ton Koek

Als we vogels voor het gemak even tot de huisdieren rekenen, is de lijn heel gemakkelijk door te trekken naar andre huisdieren.
Honden, katten, konijnen en allerlei knaagdieren kun je ook thuis niet "op een natuurlijke" manier houden. Een deel is van origine roofdier, alleen dat al.
(Huis)dieren houden is bijna zo oud als de mensheid, daar willen we toch niet van af?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-19 - 16:22:51 send message to denegon

beste kenny je kunt de deur best open zetten als de vogels niet gestoord worden door andere zaken dan normaal. (dus andere vogels die bijgeplaatst worden opeens binnen lopen op een tijd dat dit normaal niet gebeurd)ik heb 2 koppels witbuik caiques en een koppel zwartkop caiques en ik hoor ze minder dan mijn 3 koppel pruimekoppen. ze kunnen wel een mondje open trekken.
gewoon lekker binnen houden die vogels en op een beurs of sshow daglicht TL's kopen en goed ventileren zoals Tom zegt in een mooi vlucht plaatsen die koppels en dan heb je er jaren plezier aan groetjes


kenny dr
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-01-20 - 06:27:37 send message to kenny dr

De lampen heb ik al liggen en ik hoop dat ze me toelaten van de deur regelmatig open te zetten.

Mijn nieuwe voliere's zijn gisteren aangekomen en daar ga ik de grijze roodstaarten in onderbrengen. Zo komt er plaats in het tuinhuis en kunnen de bonte boeren uit de garage naar het tuinhuis. In de garage kan dan dit weekend het eerste koppel roestkoppen onder gebracht worden. Voor het 2 de koppel zal ik wat geduld moetne oefenen want die zitten bij de vorige eigenaar juist terug op eieren.

Heeft er iemand een idee wat de ideale luchtvochtigheid is om caiques in te houden ?

mvg

Kenny


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-01-20 - 16:03:47 send message to vogeltje1000

quote

Heeft er iemand een idee wat de ideale luchtvochtigheid is om caiques in te houden ?



Een regenbuitje happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-20 - 16:31:50 send message to dooren

Caique's komen uit de regenwouden van Z Amerika, hier is de luchtvochtigheid hoog.

Echter bedenk dat koude luchtvochtigheid voor vogels vaak slecht is.

Ik zou dus de luchtvochtigheid niet onder de 60% laten komen.
Gert


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2012-01-20 - 16:33:22 send message to H.O.H.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


kenny dr
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-01-22 - 07:42:39 send message to kenny dr

Ik mag de twee koppels deze week ophalen. Tweede koppel heeft zijn eieren spijtig genoeg verlaten.

Dit geeft mij een dubbel gevoel. Eenerzijds mag ik het koppel snel verwachten maar ik had ze toch liever de jongen zien grootbrengen.

Misschien volgend jaar bij mij dan.

Mvg

Kenny



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede