Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > register Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : register
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-01-17 - 07:53:54 send message to Daniel

Ik ben benieuwd wie hier op het forum er een register bij houdt van welke vogels er binnen komen en uitgaan.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-01-17 - 11:34:57 send message to maewim

normaal iedereen met cites vogels


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-01-17 - 13:06:10 send message to Daniel

Maar toch blijken veel kwekers hiervan niet op de hoogte. Let ook op dat de regelgeving in Nederland en Belgie in details van elkaar verschilt.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-01-17 - 13:30:21 send message to vogeltje1000

Er weten ook weinig kwekers dat je deze info maar 3 jaar hoeft te bewaren.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-17 - 19:22:20 send message to denegon

ik heb dit zelf gemaakt in een exel file mijn voorblad is de opstelling van mijn kooien met daarin de soorten. daarna komt een kweekkaart die lijkt op de kleine kaartjes die je altijd bij je broedblok hangt.
op deze kaart worden de eieren genoteerd of ze bevrucht zijn en wanneer ze uitkomen en uiteindelijk de ringnummers van de nieuwe vogels.
in de afdeling opmerkingen schrijf ik of de vogels verkocht worden.
ik ga kijken of ik de exel file's kan over zetten naar een JPEG dan kan ik ze plaatsen.

groetjes egon


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2012-01-17 - 19:46:19 send message to Dennis Fr.

ik gebruik zooeasy, maar houd alleen bij wat ik in bezit heb.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-17 - 20:20:06 send message to denegon



Hierboven mijn opstelling van de kooien. In de opstelling van de kooien staat het kooi nummer de soort en de ringnummers van de pop en de man. deze zijn verder in het EXEL file doorgelinked. zo hoeft er maar op het voorblad de informatie veranderd te worden omtrent de ouder paren en wordt dit in de rest van de sheet vanzelf over genomen.
ik ga nu een tap blad overzetten dan zal ik die ook plaatsen de info die van het voorblad komt zal ik in rood afdrukken.
groetjes egon


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-01-17 - 20:31:51 send message to Daniel

Egon, hou jij ook bij van wie de vogels komen of waar jouw nakweek naar toe gaan. Dit is in Belgie verplicht voor CITES B soorten die niet op de uitzonderingslijst staan.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-17 - 20:57:12 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd





OP de bovenste foto het lege blad waar met de hand eventueel alles opgeschreven kan worden. als ik deze uitprint dan staat dit op 1 A4 formaat pagina.

op de 2de afbeelding staat met rood reeds ingevuld Wat er in de kooi zit welke kooi het is en welke soort met de ringnummers er zijn en hebben.
dit hoeft dus alleen op het voorblad verandert te worden als er een of meerdere andere vogels in de kooi komen te zitten.

komen er jongen dan worden deze ingevuld in de daar voor bestemde ruimte. achter de jongen kunnen opmerkingen komen te staan. zoals verkocht, dood, doorgehouden enzv.

zo houd ik dus constant bij wat er gebeurd en veranderd. Elk jaar maak ik een nieuwe sheet per voliere en wordt de oude met de extra info opgeslagen in een andere map zodat dit terug te zoeken is.
hopelijk is het duidelijk groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-17 - 21:03:35 send message to denegon

quote
Egon, hou jij ook bij van wie de vogels komen of waar jouw nakweek naar toe gaan. Dit is in Belgie verplicht voor CITES B soorten die niet op de uitzonderingslijst staan.


op al de eerste exemplaren van de bladen die ik heb staat onder het schema de eigenaar waar ik de vogels van heb gekocht. waar ik de vogel aan verkoop houdik niet bij.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-01-17 - 21:11:26 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een overdrachtscertificaat is voor bepaalde cites vogels noodzakelijk.
Hoe dat er kan uitzien kan je vinden onder "documenten" op mijn website. Je kan ze kopiëren, plakken in word en afdrukken.Gesneden brood...
Een kweekkaart kan je er ook vinden!

http://www.everyoneweb.com/parakeetplaza


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2012-01-17 - 21:17:07 send message to jp57

Ik heb alles bijgehouden vanwaar ze komen, jongen aan wie ze zijn verkocht met ring nummer.
Sla ook alles op in excel per jaar en per koppel.
Voor deze die eieren leggenlaugh :D
Maar hoop doet leven heb vandaag geluid gehoord bij een koppel dat tot op vandaag nog geen bevruchte eieren had, laat ons hopen.wink ;)
gr, johan


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2012-01-18 - 08:55:36 send message to johanm

Voor aangekochte vogels hou ik naam en adres bij van de verkoper, dat is in België verplicht. Wat de jonge vogels betreft kan je in je register volstaan met het invullen van de vermelding "particulier" bij bestemming, je hoeft daarvan geen adressen of namen bij te houden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede