hallo,
de laatste tijd heb ik wat problemen met mijn kuikens(kippen). als ze zijn uitgekomen zijn deze in orde, maar na een paar weken beginnen sommige te wankelen ze hebben problemen met evenwicht en laten hun vleugels hangen. en gaan zelf dood kan iemand me helpen wat dit is want dit is heel vervelend. en of ik er wat aan kan doen ?
alvast bedankt
Hey kuikens zitten proper, ik kuis ze om de 2 dagen uit ververs elke dag eten en drinken. en krijgen opfokmeel speciaal voor kuikens ik heb vandaag contact gehad met de dierenarts ik ga een lijkschouwing laten uitvoeren dan weet ik wat het is of wat ik misdoe .@rajar ivm met het borstbeen is er iets waar ik op moet leten van vorm want weet niet goed wat je bedoeld @dooren ik geef wel geen grit kan dit het probleem zijn groeten
@henk de temperatuur onder de lamp is 38 graden te weinig? maar de verschijnselen komen pas na een of twee weken in het beginnen vertonen ze geen problemen? groeten
Ik weet niet hoe je opfokkast er uitziet, maar ik houd voor de eerste week een kasttemperatuur aan van 36 graden. Direct onder de lamp is het veel warmer (40+). Ze kunnen dan zelf kiezen hoever ze van de lamp af willen gaan liggen.
@karel ze zitten in een houten kist/bak daarboven hangt de lamp. willen ze minder warmte dan kunnen ze van de lamp weggaan ze kunnen dit zelf kiezen is dit geen goede manier? warmte onder de lamp 38 graden groetjes