vanmorgen vroeg gaan werken niks aan de hand kom ik net thuis van het werk liggen de putters , goudvinken en chinese appelvinken dood in de kooi . overal veren en bloed . dit is al de 4 de keer dat dit bij mij gebeurd is maar het is nog nooit zo erg geweest als vandaag . is dit mogelijk een sperwer geweest of heb ik ergens anders last van gehad
als het een sperwer was geweest hadden de vogels geen bloed achtergelaten want de sperwer kan als het goed is niet jouw voliere binnen. misschien een rat of wezel? bij mij vliegt er ook telkens een sperwer in de tuin. maar nog niet echt last van gehad.
Ga maar uit van de sperwer.Kijk eens op het gaas dan kun je meestal wel zien waar de vogels gepakt zijn.Hij kan ze niet opvreten maar wel pakken en doodknijpen en soms een poot eraf.
het gaas is wel 15x15 ik heb nergens een andere opening die groter is kunnen vinden . de volieres zijn in middels allemaal leeg gehaald . van het voorjaar komen hier de overgebleven insecteneters in met een hoop beplanting