Heb altijd een gedempt nachtlampje aan en die gaat stapsgewijs omhoog tot 'volle'sterkte op oudjaarsavond .
Dat knallen van Carbid is ook zo " fijn " denderd enorm door en "siervuurwerk"wordt je helemaal misselijk van .
Ja ben ook jong geweest Henk maar destijds was er geen geld voor die rotzooi en nu geef ik er nog geen cent aan uit waarbij ik het eens ben met die rommel te verbieden .
Radio aan heb ik meer gehoord zelfs van een kweker die daardoor beter zou kweken .
ik doe de vogels 2 of 3 dagen daarvoor naar binnen.
is donker genoeg; alles slaapt dan.
1 x een rotje op de voliere gehad:
TOTALE PANIEK.
dus dat nooit meer.
sinsdien nooit paniek, nooit dode en/of gewonde vogels meer.
4 januari of later alles weer naar buiten.
Ja ik heb altijd de radio aan in het hok, alleen rond deze tijd iets harder.
Ze zijn dan al wat geluiden gewend en schrikken niet zo snel meer dan als het bijvoorbeeld altijd muisstil is.
Doe dit al jaren en bevalt prima
gaat hier goed,vogels zitten gewoon buiten in de voliere en het gaat flink tekeer hier.
In het nachthok hadden ze het niet naar huin zin en waren gestrest,heb ze maar naar buiten gelaten.
Zal wel blij zijn als ze straks met schemer in hun nachthok zitten.
ik laat het iicht langer aan (tot een uur of 3)
dit ook omdat ik net verhuist ben en de vogels aan hun nieuwe omgeving moeten wennen
en de radio staat hier eigenlijk het hele jaar aan ik vind dat de vogels hier veel rustiger door zijn vooral als ik andere mensen meeneem in de hokken
ik ben wel eens bij kwekers geweest waar geen radio in het hok stond en waar de vogels wild heen en weer vlogen als we voor de binnenrennen stonden
deze kwekers heb ik toen aan geraden om en radio in de binnenhok te plaatsen en een aantal hebben het gedaan en mij later gebeld dat het hielp en ze mij dankbaar waren dat ik het hun gezegt had
Lijkt een feest voor leeghoofden,als ik dat volk zie wat hier rond loopt met hun rugzakjes met vuurwerk denk ik bij mezelf...geen wonder dat we in een recessie zitten.