Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride ara mening Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-09-30 - 12:50:04 send message to Daniel

Om terug te komen op ara hybrides in het wild. Er is 1 beroemd voorbeeld en dat is de laatste wilde Spix's Ara die zich gekoppeld had met een Maracana en welke samen een bevrucht ei hadden (is nooit uitgekomen). Maar andere verwijzingen van hybride ara's in het wild kan ik niet vinden. Enkel van hybride kwekers, maar dan telkens zonder onderbouwing en bewijs. Dus ik ga er voorlopig vanuit dat dit een broodje aap verhaal is welke gebruikt wordt door hybride kwekers om hun vogels te verdedigen.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2011-09-30 - 13:32:45 send message to mreyder

@ Maewim: klopt toch niet wat je zegt: geelvleugel en blauwgele zijn 2 verschillende Arasoorten: Ara macao en Ara ararauna. Die nederlander en z'n filipijnse echtgenote behoren tot een soort: Homo sapiens. En om jouw vraag van een losse Geelvleugel te beantwoorden (hoewel je de vraag niet aan mij stelt): ja, ik zou de vogel alleen laten zitten. Geelvleugels zijn echt niet zo zeldzaam dat er niet aan een man of pop te komen is. Misschien moet je dan een jongere vogel kopen en een tijdje wachten voor je man en pop bij elkaar kunt zetten, maar da's niet zo'n probleem toch?? Ik heb een heeeele tijd een losse volwassen pop Roodkeel aratinga gehad. Niet aan een man te komen, maar ik paar zo'n vogel heus niet aan een guayaquil of Witoog man! En uiteindelijk heb ik vorige week een man (van 2010, dus volgend jaar nog niet kweekrijp) kunnen kopen. Geduld is een schone zaak.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-09-30 - 14:36:53 send message to Antonia

@ Wiechman, ik bedoelde het meer in vergelijking met mensen, die bepalen zelf en gaaien-houders zetten vogels ij elkaar.

Ik heb heel toevallig een geelvleugel man (kwam op mijn pad) en een blauw-gele pop (had ik gepland). Niet om ermee te kweken maar om als ik er niet ben ze een maatje hebben.
Ik vind beide soorten heel mooi en daarom van elk soort één.

Ik heb ook een koppel maracana's, heb een poosje moeten wachten op een geschikte man, en nu is het afwachten of ze elkaar zo leuk vinden dat ze ook kleintjes op de wereld willen zetten ...


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-09-30 - 15:18:32 send message to COCOTJE

ik leest echt nuttige dingen en ben akkoord als je zegt dat niet elke koppel een kweekkoppel is is altijd afwachten ik twijfel ook of het wel aangeraden is om deze soorten samen te brengen omdat ik ik me af vroeg of dit in het wild ook voorkwam ik denk dat ik maar gewoontjes hou blauwgele met blauwgele en groenvleugels met groenvleugels toch echter vindt ik de hybride wel mooi hoor en over die filipijnse en de man die vindt ik wel grapig happy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-09-30 - 16:49:10 send message to wiechmann

antonia klopt weer niet wat je schrijfhappy :) dat mensen zelf kiezen er zijn heel veel landen waar men als mens ook niet zelf zijn partner uit mag kiezen dat word door de familie gedaan .


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-09-30 - 21:23:42 send message to Antonia

Ik zeg maar even niks meer ..... razz :p


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-10-03 - 12:34:25 send message to Max Weijers

Ik zelf ben zeer zeker geen voorstander van kruisingen, en al zeker niet bij zeldzamere soorten. echter is dit een zeer moeilijk onderwerp, het is eigenlijk heel natuurlijk neem nou de mens daar zijn ook echt geen zuivere meer van. en helaas komen er ook echt bastaarden voor in de natuur. zo hebben ze een hele tijd gedagd dat de adelaid rosella ook een zuivere soort is.

toch zou ik ze nooit kruisen, er zijn namelijk enkele mensen zeer druk en goed bezig om weer vogels te importeren zodat ze hier weer zuiver voorkomen, en dan gaan wij ze weer kruisen. Maar ik kan natuurlijk ook snapen dat er vele zijn die er veel geld aan willen verdienen aan die kruisingen.

Max


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-03 - 14:17:03 send message to COCOTJE

quote
dat er vele zijn die er veel geld aan willen verdienen aan die kruisingen

beste max bij was het enkel voor mezelf wou zeker geen munt slagen uit zo een hybride maar na lang overleg met mijn man en collega vogelliefhebbers ga ik van het idee afstappen om het ras zuiver te houden das het beste voor de vpgels heb ander project waar ik lang ga overdoen dus alleen maar het beste voor mijn beestjes happy :)


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-10-03 - 14:46:24 send message to marie rose

wiechmann: juist wat je schrijfd dat sommige hun kinderen uit huwlijken, maar die blijven wel in de zelfde ras,


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-10-03 - 16:42:18 send message to wiechmann

ok marie rose en een blanke en een neger zijn die dan het zelfde ras ?


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-10-03 - 17:10:49 send message to Max Weijers

COCOTJE dat was even over het algemeen bedoeld, dus niet persoonlijk opvatten.

wel ben ik van mening dat alle mutatie's en bastaarden ontstaan zijn door mensen die geld willen verdienen.

Hier hebben we nu ook een jonge grasparkiet met veren aan de poten, maar hier kweken we niet mee verder. Want straks kreigen we net zo'n lelijke vogels als die krielen of duiven die zowat niet meer kunnen vliegen.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-10-03 - 17:13:22 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
wel ben ik van mening dat alle mutatie's en bastaarden ontstaan zijn door mensen die geld willen verdienen.



Beste Max Je begrijpt het niet helemaal volgens mij


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-10-03 - 17:16:41 send message to Max Weijers

Uitleg is altijd welkomhappy :)


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-03 - 18:54:07 send message to COCOTJE

max ik neem het niet persoonlijk hoor geen probleem wink ;) ik vindt iedereen zijn mening even belangrijk dus fijn voor de zo vele reactie ook degene over het menselijke soort laugh :D die vooral zijn grappig


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-10-03 - 19:11:48 send message to marie rose

ok marie rose en een blanke en een neger zijn die dan het zelfde ras ?

een neger word niet uitgehuwlijkt dat is hun vrije keuze.

maar we wijken af van het onderwerpwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 109 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede