hallo iedereen op het forum
Ik ben hier niew dus ik stel me effe voor ik heb van dit jaar een voliere in de tuin van 6m op 2m en daar een geisoleert binnenhok bij aanvast van 2.5m op 2.5m .
Nu heb ik van een overleden familielid al de vogels overgepakt ze zaten daar in kweekboxen.
het gaaat om 3-3 barmsijzen ,2-2 europese sijzen,1-1 goudvinken,1-1 distelvinken, 1-1 groenvinken en 3-3 zebravinken mogen die allemaal bij mekaar blijven zitten of ga ik volgend jaar problemen krijgen bij de kweek?ze krijgen voor te eten een wildzang mengeling ,pinkies,meelwormen en onkruid
grt rik
Welkom op VogelArena
Of de combinatie kan weet ik niet, maar voor de zekerheid; je weet dat de Europese vogels geringd moeten zijn met speciale ringen?
Eventueel meer uitleg vindt je op de site van de vogelbond de NBvV (www.nbvv.nl).
ik heb alle vogels bijelkaar zitten wildzang en kanaries en enkele tropen .het risico is wel als er een agresieve groenvink bijzit dat deze al eens durft te pikken naar anderen (kleinere soort)maar als de vlucht groot genoeg is dan is dit geen probleem
Maar wil je serieuze kweek resultaten dan gaat dit niet lukken.
De goudvinken kunnen in de broedtijd behoorlijk aggresief zijn,ik kweek ze al jaren en ik heb ook eens de fout gemaakt door de jongen erbij te laten tussen 2 rondes ,dat werd dus een bloedbad.
Kan natuurlijk per koppel verschillen.
Maar rust is belangrijk in de kooi en dat krijg je zo niet.