Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > heb ik er goed aan gedaan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : heb ik er goed aan gedaan?
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-09-04 - 20:34:45 send message to eline1987

Hallo mensen,
Wij hebben onze beide grijze roodstaarten buiten gehuisvest. Nu is onze huiskamer papegaai vandaag ook naar buiten gegaan. Was eenzaam binnen en kon makkelijk in de nieuwe voliere.
Na lang overleg is ook de huiskamer grijze roodstaart van mijn ouders ook hierheen verhuist. De vogel is bijna helemaal kaal geplukt. Vogel plukt al jaren. Onderzocht en getest door een dierenarts en alles was goed. Vermoedelijk dus stress. Mijn ouders zijn echt gek met de vogel en dus moest hij het beste krijgen omdat het zo ook niet door kon. Nu zitten ze met zijn 4en in een vlucht van 16 m2 met aangrenzend nachthok.
De vogels zijn vandaag verhuist en het ging allemaal zeer goed. Ze praten alweer en ik vernam eigenlijk weinig stress. De papegaai van mijn ouders staat al 5 jaar bij hun in huis en heeft daarvoor veel eigenaren gehad. We hebben vanavond die vogel geholpen in het nachthok omdat hij dus weinig veren heeft. Nu lijkt hij vrij zielig en ben ik bang dat het niet goed is voor vogel. Ik wil voor hem het allerbeste en maak me er dus zorgen om. Heb ik er goed aan gedaan of komt het allemaal va verloop van tijd goed?
Graag jullie mening


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-09-04 - 22:20:52 send message to jp57

Denk wel dat het goed zal zijn voor de grijze.
Maar de eerste dagen toch goed op letten dat hij niet buiten blijft s'nachts, zonder pluimen gaat deze vlug te kou hebben en temp niet kunnen handhaven. Zeker zien dat ze voldoende eten anders enkele potjes met eten op de grond plaatsen.
gr, johanhappy :)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-09-05 - 19:38:57 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Hoe gaat het nu met de vogels?
En met die van je ouders?


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-09-05 - 20:34:04 send message to eline1987

Hey,
Nou ze hebben nu net wat mot in de groep. Misschien ook door de regen. Die van mijn ouders is nog steeds binnen en heeft ook nog niks gegeten. Hij zit eigenlijk aldoor op een schommel.
Tevens twijfel ik nu of ik morgen de vogels toch niet in hun nachthok moet doen morgen. Vinden ze het wel zelf. Er zit wel deels een dak op alleen het is niet het nachthok.
Hoelang duurt het voordat vooral de vogel van mijn ouders een beetje zal wennen. Nu denk ik nog steeds is dit wel de goede keus.
Groeten Eline


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-09-05 - 21:11:15 send message to jp57

de vogel van je ouders zou ik toch even terug in zijn kooi zetten zodat hij kan eten an op krachten komen een vogel kan echt niet lang zonder eten. plaats anders de kooi in het nachthok als dit kan voor enkele dagen.happy :)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-09-06 - 19:10:59 send message to MrandMrsSwift

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En, heb je de vogel van je ouders binnengezet?

Een vogel kan idd niet lang zonder eten.

Ik zou hem idd binnen zetten en goed in de gaten houden qua eten.

Is het een soort tuinhuis?
Zo ja, misschien dat je hem overdag in het tuinhuis zetten (als het er niet te warm/koud is, niet tocht) zodat hij de anderen kan zien en horen, zo kan hijzij op zijn/haar eigen manier wennen.


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-09-09 - 14:09:12 send message to eline1987

Hallo,
De papegaai van mijn ouders is terug in zijn kooi. Hij zat al dagen stil en at weinig tot niks. De andere 3 hebben we dinsdag in het nachthok geholpen zodat ze hieraan wennen. Vandaag is de eerste uitzichzelf door het gat gekomen en is nu weer lekker buiten aan het schommelen. Zal hij het nu zelf door hebben? het vangen ging niet zo makkelijk dus ik hoop dat ze nu zelf in en uit gaan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede