Ik ben alweer enige tijd opzoek naar een lori of loriachtige vogel voor in mijn voliere.
Omdat we met onze lori's van de blauwe bergen in het verleden nog wel eens problemen hadden met de buren wil ik dus alleen naar de echt rustige soorten kijken.
De viooltjeslori lijkt me ideaal voor in mijn situatie.
Alleen zie ik ze haast nooit meer te koop staan en anders voor prijzen van 1000 euro per koppel.
Fokke zal ook nog wel reageren, maar hier de link naar zijn volière,http://www.vogelarena.com/members/user.php?user_id=Fokke, viooltjes zijn zeer rustig en kweken goed, charmosyna soorten maken ook weinig lawaai maar zijn aan de prijs.
Zoek eens op xxxxxxxxxxxxxxx
Directe links naar de verkoopafdeling van andere sites zijn niet toegestaan.
Ik heb sinds kort een koppel geelkoplories. Ook vrij rustige vogels in vergelijking met lories van de blauwe bergen. Prijs hiervan is +/- 300 euro voor een koppel.
Viooltjes zijn inderdaad hele rustige vogeltjes die weinig of geen lawaai maken.
De prijs die genoemd wordt is wel heel erg hoog ik denk dat ze wel iets goedkoper te krijgen zijn maar het is inderdaad moeilijk om er aan te komen. Ik ken genoeg kwekers die meerdere koppels hebben en er ook mee kweken maar nooit iets te koop aanbieden. Misschien is dit niet zo vreemd aangezien er enorm veel vraag naar is. Zelf heb ik mijn jongen al verkocht voordat ze geboren zijn, dit geldt trouwens voor meer soorten lories.