Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > geslachtsbepaling door een steentje ??? (pendelen?) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-22 - 17:04:21 send message to Karel

quote
Geluk of?????


Nee Henk, geen geluk, maar ook niets "tussen hemel en aarde". Er zit blijkbaar meer "kennis" en inzicht tussen je oren, dan waar je zelf bewust van bent. Deze "kennis" stuurt je spieren naar iets wat je eigenlijk onbewust al weet en herkent.
Dat is mooi!happy :)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-22 - 17:14:02 send message to eric 008

zo was ik jaren terug alweer bij jomanda in tiel ,ik woon dichtbij tiel en dacht laat ik eens gaan kijken .kom ik in de oude veilinghal en ging zitten het spectakel begint en jomanda wees naar mijn dus ik dacht zal maar gaan staan,zeg ze tegen mijn u kunt lopen omdat ik het toch vreemd vond om te zeggen dat ik dat al kon hield ik mijn mond maar, na de sessie kom ik buiten is mijn fiets gejat dus ik kon inderdaad loopend naar huis wink ;)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-12-22 - 17:23:19 send message to henkdelaat

@ Karel,
Deze "kennis" stuurt je spieren naar iets wat je eigenlijk onbewust al weet en herkent.

Ik hoopte vóór en tijdens het pendelen dat het een popje zou zijn,omdat ik nog een man had zitten,had ik gelijk weer een jong koppel gehad.

Henk.



barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2011-12-22 - 17:25:10 send message to barraband

aparte materie
ik gebruik ook de pendel


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-12-22 - 18:39:12 send message to meyer

Ik denk dat je wel op andere gedachten zal komen als je een prijzige vogel wil kopen en er zitten pendel sekspapieren bij. Ook al krijg ik ze er dan voor niets bij, de koop gaat niet door.

Groeten Meyerwink ;)



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-12-22 - 19:13:09 send message to johanblok

@eric008: 1 van de mogelijkheden is natuurlijk dat Yomanda de fiets gejat heeft, maar hoogstwaarschijnlijk maakt ze gebruik van een veel eenvoudiger truc: zodra zij een dergelijke opmerking maakt zal die persoon heel hard op zoek gaan naar een interpretatie. Zolang de opmerking maar algemeen genoeg is, zal er zeker een interpretatie gevonden worden. Als je per ov reisde en net de bus of trein miste had je dit als voorspelling beschouwt.

Nog veel handiger is natuurlijk om heel vage termen te introduceren zoals 'aardstralen', 'wateraders', 'energievelden'. Van slecht gedefinieerde zaken kun je veel gemakkelijker claimen dat je ze gevonden hebt.

Bij mijn weten heeft geen enkele oliemaatschappij een ploeg pendelaars of wichelroedelopers in dienst. Ook is nog niemand een bureau begonnen om geslachtsbepalingen te leveren op basis van pendelen. Dan blijkt na verloop van tijd namelijk dat het succespercentage 50% is.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-22 - 19:51:06 send message to Karel

quote
Ik hoopte vóór en tijdens het pendelen dat het een popje zou zijn


Tja Henk, soms hopen we, tegen beter weten in.happy :)wink ;)



rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-12-22 - 20:08:27 send message to rvdmolen

hoop doet leven of niet soms ??
dat dacht die olifant ook toen hij achterom keek
en dat zonder pendelen
roelof


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-22 - 21:24:19 send message to Karel

Mogelijk Roelof, maar nijlpaarden pendelen er wel bij!

http://www.youtube.com/watch?v=i8dquLCpMNs


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-12-23 - 08:34:34 send message to hovenier

laten we het er maar op houden dat er bepaalde gaven zijn die de een wel bezit, en de ander niet (of in mindere mate)
ben zelf ook wel eens meegeweest met een wichelroedeloper, en bij de goede punten bewoog het ijzerdraad, terwijl ik zelf door de oostvaarderplassen kan lopen zonder dat er iets gebeurd wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-23 - 10:24:14 send message to Karel

quote
laten we het er maar op houden dat er bepaalde gaven zijn die de een wel bezit, en de ander niet (of in mindere mate)



Laten we het er dan ook maar op houden dat velen het daar niet mee eens zijn.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-23 - 10:25:07 send message to Karel

quote
laten we het er maar op houden dat er bepaalde gaven zijn die de een wel bezit, en de ander niet (of in mindere mate)



Laten we het er dan ook maar op houden dat velen, waaronder ikzelf, het daar niet mee eens zijn.wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2011-12-23 - 10:52:43 send message to Wickingh

Als iemand denkt om op die manier een geslacht te bepalen moet hij dat lekker zelf weten.
Kwalijker wordt het dat iemand die zichzelf vogelarts noemt deze methode gebruikt om vast te stellen of een vogel PBFD heeft.
Je mag toch van iemand die doorvoor geleerd heeft verwachten dat die zich op de wetenschap baseert en niet op hogere machten.
Het was trouwens een op het oog al overduidelijk geval van pbfd en ze durfde met droge ogen te beweren dat de pendelmethode uitwees dat er niets aan de hand was.
Een test en hertest wezen zonder twijfel pbfd aan,

mvg


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-12-23 - 15:41:46 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@wicking: dat is precies de reden waarom ik een conclusie als 'de meningen verschillen' net wat te makkelijk vind. Bijgeloof richt soms namelijk schade aan en er is een gevaarlijke tendens in de maatschappij om wetenschap ook maar als 'mening' te beschouwen. D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-12-23 - 20:07:48 send message to Ton Koek

quote
... en er is een gevaarlijke tendens in de maatschappij om wetenschap ook maar als 'mening' te beschouwen.
Dat heeft "de wetenschap" dan toch voornamelijk aan zichzelf te danken. Commerciële belangen blijken maar al te vaak de conclusies van onderzoeken te beïnvloeden, wetenschappers sjoemelen met cijfers of verzinnen deze zelfs...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede