Ik heb een voliere met allemaal splendid parkieten. Nu zat ik laatst eens goed te kijken en ik heb het idee dat er eentje van een ander soort is. Kan iemand mij vertellen welk soort dit is? Ben erg benieuwd.
De vleugelbalk is tweekleurig blauw, is al een kenmerk van elegant. Verder is een blauwvleugel zwaarder,plomper gebouwd en is de lichaammskleur wat donkerder.
Het groen van deze vogel is te olijfachtig om een oranjebuik te zijn. Ook is de buik geler bij deze soort. En de soort oogt wat plomper. Dit is 100% zeker geen oranjebuik.
een elegant heeft een oranje stip tussen poten en er word op geselekteerd om steeds meer oranje te krijgen er zijn al die hebben een compleet oranje buik
DIT IS EEN KRUISING KLIKO VOGEL
kruising combinatie rb wildkleur splendid x elegant volgens mijn maar kan ook met turquiosine zijn
een elegant heeft blauwe driehoekjes achter de ogen heeft deze vogel niet de bouw is ven een splendid
wat interesant is dat je alleen met splendids kweek zeg je dat hout in dat bastaarden dus vruchtbaar zijn moet je is plaatsen bij de nsg weten ze daar ook dat ze vruchtbaar zijn want de standaard zeg wat anders . m.v.g eric gennissen
quotekruising combinatie rb wildkleur splendid x elegant volgens mijn maar kan ook met turquiosine zijn
een elegant heeft blauwe driehoekjes achter de ogen heeft deze vogel niet de bouw is ven een splendid
Eric dan is dit niet een F1 kruising (eerste generatie), maar 1 waar al meerdere generaties elegant in is gekweekt. Welke kenmerken zorgen ervoor dat jij denkt dat het een hybride is.