Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > klagende buur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : klagende buur
COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-12 - 18:21:06 send message to COCOTJE

hoi,

ik wou toch eens kwijt wat ik nu heb meegemaakt
normaal doe savond alle luikjes dicht van al mijn vogels zodat ze savond binnen zitten nu had ik per ongeluk het luikje van mijn koppel roodstaarten vergeten toe doen (te druk bezig)
waarop kennelijk smorgens een mooi gefluit klonk
wanneer ik smorgens mijn ronde doe kwam mijn buurvrouw buiten heel kwaad omdat ze smorgens gefluit heeft gehoord van mijn roodstaarten beetje ambetant want zo erg is dat gefluit ook niet en de duiven die hier in het wild vliegen maken smorgens meer lawaai beetje erg nog mensen zo iets meegemaakt
groeten
sad :(sad :(


Younes Lamin
Website Member
Posts :112

Website Member
2011-08-12 - 18:40:29 send message to Younes Lamin

Helaas zijn er van dat soort mensen,
hier vliegen tige halsbandparkieten rond
en wat een lawaai, hier in mijn voliere
heeft niemand er last van,
we hebben erg goede buren
en er woont geen jongere bloed.
een rustig dorpje.
Laat je vogels hun gang gaan,
als het ZO erg is en bezwaar hebben
kopen ze maar een mp3, met oordopjes.
nog succes met je vogels,


gr


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-12 - 20:03:09 send message to COCOTJE

probleem is wij zijn de jonge mensen en de buren de oudere die zijn zo niet voor mp3 denk ik het mooiste van allemaal is dat zij vroeger parkieten met hopen hadden buiten zitten maakt toch ook lawaai begrijp echt haar boosheid niet
zo mooi gefluit van mijn schatjes


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-12 - 20:50:43 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Laat je vogels hun gang gaan


Een erg ondoordacht advies, Younes. Lees maar waar dat toe kan leiden:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=9288&recordnum=0


Younes Lamin
Website Member
Posts :112

Website Member
2011-08-12 - 20:56:07 send message to Younes Lamin

Beste hans,
daarmee bedoelde ik
hun ding laten doen,
spelen?klimmen?
misschien dat het anders
werd opgevat.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-08-12 - 21:00:04 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wel serieus nemen hoor, Cocotje.
Beter een goede buur dan een verre vriend.
Vr.groeten,
ANTONI


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-12 - 21:34:34 send message to COCOTJE

ik neem dit wel serieus je weet maar nooit
nu zorg ik er voor dat ze zeker binnen zijn datik geen kechten meer heb is gewoon het feitdit was de eerste keer dat ditgebeurde en zo kwaad al in het algemeen zijn dit goede buren raar vindt ik maar ja wat doe je er aan


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-12 - 22:14:16 send message to COCOTJE

@karel heb dit allemaal gelezen dit is zware lectuur maar toch goed afgelopen en ik vindt savonds rond 19u gaan ze binnen en smorgens 8.30 buiten dus dan kunnen ze niemand storen juist die ene morgent dan ik hoop nooit zo iets mee te maken


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-08-13 - 09:44:20 send message to gravaka

beetje belachelijk dat ze direct na 1x zo moeten reageren.
als het nou dagelijks gebeurd zonder dat jij je er wat van aantrekt zou haar reactie te begrijpen zijn.

zelf heb ik een voliere vol grasparkieten +/_ 70 stuks, deze kunnen me toch een vreselijke herrie maken maar jong of oude buren ze vinden het allemaal prachtig om te horen.

gewoon doen wat je normaal altijd doet en dan valt er toch weinig te klagen neem ik aan.



COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-13 - 10:21:10 send message to COCOTJE

@gravake ja ik begrijp het echt niet moest dit nu dagelijks zijn maar van een keer weet het echt niet beetje belachelijk in het algemeen is onze band met de die buren zeer goed en dan dit ja ik zal gewoon opletten dat dit nooit meer gebeurd maar zoals ik al eerder zeg de wilde duiven hier maken smorgens 20x meer lawaai dan mijn roodstaarten en zo een mooi gefluit dat kan toch niet op je zenuwen werken alle vindt ik och ja ik heb liever dat ze dan het tegen mij zeggen dan dat ze zwijgen en ineens nooit meer spreken in het algemeen vinden ze de vogels wel mooi heb nu wel wat schrik als mijn aras overdag beetje roepen of ze dat niet stoort dan? eens vragen of gewoon zo laten ?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-08-13 - 10:34:14 send message to Rogert

Ah, waarschijnlijk hebben ze gewoon slecht geslapen en werden ze wakker van dat ene herkenbare geluid. En juist dat geven ze dan de schuld.

Mensen die last hebben van lawaai omdat ze er wakker van worden, geven graag de schuld aan iets wat op valt. Maar eigenlijk ligt de schuld vaak bij hun gebrek aan goede nachtrust of lichte slaap.

Wat ook vaak helpt is ze te betrekken bij je hobby. Laat ze eens een kuiken vast houden of geef ze eens een rondleiding.

Wij hebben zelf kippen en een haan. En geven vaak de eieren weg als "good will". En het werkt.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-13 - 10:39:01 send message to Niltava

Wat is je reactie geweest?

Het kan natuurlijk best zo zijn dat ze een poosje niet goed kunnen slapen en als op dat moment( 's ochtendsvroeg wanneer ook de slechte slapers nogwel eens in slaap vallen), als ze net de slaap vatten gekrijs/gefluit horen.
En niet iedereen vind dat geluid van parkieten/papagaaien leuk.

Zelf werd ik gek van mijn europese kwartels. Niet eens luid maar om 4 uur 's morgens kwik me dit kwik me dat(het geluid dat ze maken) horen was voor mij genoeg om ze weg te doen.

Maar het was als ik het goed begrijp een éénmalig probleem? (één keer vergeten ze op te sluiten?

Maar zoals Hans zegt, serieus nemen en dat kan betekenen of niet er meer over praten en zorgen dat ze geen aanleiding meer hebben of wel praten en mee(laten)denken aan een oplossing.
Eén en ander is afhankelijk van de relatie met de buren en hun instelling.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-08-13 - 11:23:29 send message to ParkietenPeter

quote
beetje belachelijk dat ze direct na 1x zo moeten reageren.

Ik wil helemaal niks impliceren, maar, ...

Is dit wel de eerste keer geweest?
Wat is de voorgeschiedenis geweest?

Hoe kun je een mening vormen nadat je maar één kant van een verhaal gehoord hebt?

Op deze manier hoort dit gesprek dan verder eerder in de kroeg thuis dan bij kweek&verzorging.

Eerst wéten waar je over praat en dan pas ene mening vormen is toch wel veel beter voor de verdraagzaamheid.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-13 - 14:32:56 send message to COCOTJE

dit was echt de eerste maal dat ik dit voor heb echt waar dat zweer ik ze zijn zelf al bij ons geweest om naar alles te komen kijken vroeger en overlaats nog
maar heb het probleem gevonden want daarnet vroeg mijn buurvrouw aan me of ze weer zo vroeg buiten zatten rond 7U deze morgen wat niet het geval was zijn nu net buiten heb alles buiten eens gekuist ?????
conclusie buren hebben excuses aangeboden het zijn die wilde duiven happy :)happy :)happy :) haha dat is lachen
zorgen voor niks oef


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-08-13 - 15:19:18 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ik kom weleens bij kromsnavel-liefhebbers die wonen midden in een woonwijk.
Dan ben ik daar toch verbaast.
Ik vraag dan wel eens ,wat vindt de buurt daar nu van ?
Dan krijg je soms een antwoord van daar heb ik niets mee te maken.
Nou dan weet ik al weer genoeg hoor .
gr Jan.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-13 - 15:31:54 send message to COCOTJE

@jan toen wij met onze hobby begonen zijn hebben wij eerst gevraagd aan deburen wat zij er van vonden dat was geen probleem voor hun duswasik blij daarom stomme verbazing door dat ze boos waren maar vind steeds dat je de buren hun menig moet vragen



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede