Vraagje naar vooral Belgische kwekers : hebben jullie weet van een Belgische verzekeringsmaatschappij waar je je vogels tegen diefstal kan verzekeren ? Ik weet dat zulks in Nederland mogelijk is mits naleven van bepaalde voorwaarden maa heb hier in België nog geen maatschappij gevonden.
Bestaat ben zelf bij kbc en mijn vogels zijn verzekerd tegen diefstal heb wel sloten, alarm enz.. en natuurlijk van alle vogels foto en papieren.
gr. johan
IK was ook eens aan het rondkijken om men vogels te kunnen verzekeren maar vind er eigenlijk niks van terug. Volgens onze makelaar zou het niet mogelijk zijn.
Zijn hier nog mensen die hun vogels hebben kunnen verzekeren?
Alvast bedankt
Ik heb destijds volgende reactie ontvangen op mijn vraagstelling van maewim. Ben daarop zelf naar KBC kantoor gegaan, doch daar konden ze mij niet helpen. Indien Maewim dit item nog zou volgen, kan je mij eventueel je polisnummer bezorgen (persoonlijke gegevens en adres mag je gerust verwijderen) misschien kan KBC daar dan wel wat mee. Hieronder de reactie van maewim van 2011 :
Onderwerp : Re:verzekering
het is inderdaad een uitbreiding van de woonpolis maar de vogels worden bij brand en diefstal of stormschade wel indivudeel vergoed maar tot 60.000
alsook het verblijf ik betaal hiervoor rond de 170€ per jaar dus als je 3 koppels hyacinten hebt ga je maar voor 2 vergoed worden
maar er zijn er zelfs bij kbc die het niet weten of de moeite niet doen om het op te zoeken
ikzelf heb dat ook meegemaakt
Bestaat het dan toch? Ik heb ook al een paar maal gevraagd aan verzekerings agent en blijft vol houden dat het niet kan zal hem maar eens met dit topic confronteren .