Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nachthok voor valkparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nachthok voor valkparkiet
aakab
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-09-19 - 09:34:38

Hallo allemaal,

ik ben reeds in het bezit van een zelf gemaakte voilere van 2 bij 2 meter, der zitten momenteel 6 valkparkieten in. Nu wil ik ze graag ook in de winter buiten houden, en heb ik dus een nachthok nodig.

Effe voor alle duidelijkheid..de nachthok moet in de voilere geplaatst worden, ik kan niet buiten die 2x 2..

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Gewoon in een hoekje een soort van kastje maken met een groot gat zodat ze erin kunnen? iets van 0,5 bij 0,5 dus. Moet ik het nachthok ook voorzien van verwarming? Hoe dik moet het hout zijn? Hoe groot moet het gat zijn? Is 0,5 m bij 0,5 m niet te klein voor 6 vogels? Hoe zorg ik ervoor dat ze in de nacht in de nachthok gaan zitten in plaats van buiten?

Overigens hoe zorg ik ervoor dat niet een koppel het nachthok gaat gebruiken als broedplaats en hierdoor anderen niet toelaat?

Bedankt allemaal!



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-19 - 10:14:56

Een nachthok is geen verplichting, zekers niet bij valkparkieten. Je kunt in uw geval ook heel goed volstaan met plexiglas wanden. Hiermee maakt u in de wintermaanden de volière dicht. De vogels zitten zo lekker uit de wind en de ergste koude. Geen last van ruimte verlies of dat ze het "nacht" hok als broedblok gaan verdedigen.
Vrienden van mij hebben de valkparkieten zo al jaren buiten zitten zonder verlies van vogels. Het belangrijkste is dat ze droog en uit de wind kunnen zitten!

Erwin


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-19 - 10:15:09

Dag aakab, leuke voliere heb je, als je deze zo kunt aanpassen t.b.v van de wintermaanden dat de Valkparkieten uit de tocht / wind zitten hoef je niet beslist een nachthok in de voliere te zetten.

Gezonde valken kunnen heel goed ten koude maar net als alle vogels slecht tegen tocht en vochtigheid.

Probeer eens te bekijken of je iets met voorzetramen met glas of met wegneembare raamwerken voorzien van doorzichtig al of niet gewapend plastic toepassen om een tocht en winddicht verblijf voor je valkjes te creëren .

veel succes


aakab
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-09-19 - 11:15:00

Bedankt allemaal!

uhm plexiglas word moeilijkk denk ik...Is het ook mogelijk dat ik van dat dikke zeil gebruik? Dus gewoon een doorzichtige zeil van 2 x 2 meter en dan gewoon aan de buiten kant niet?

(het klinkt wel behoorlijk goedkoop, maarja dat plexiglas zal me nu teveel aanpassingen en geld kosten)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-19 - 12:58:28

Aakab,

Zelf heb ik al enkele jaren mijn grote parkieten buiten zitten. Ik gebruik inderdaad dik doorzichtig plastic dat ik er middels een raamwerk van panlatten voor zet. Ler er op dat de vogels er niet door de draad heen aan kunnen bijten. Dit gebeurt nl. wel als je het plastic gewoon aan het hok niet. Verder kunnen de valkparkeiten heel goed tegen ons winters klimaat zolang ze maar tochtvrij zitten.

Natuurlijk: ververs water vaak genoeg.

Succes
wink ;)Peter


aakab
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-09-19 - 13:11:53

Die panlatten zijn inderdaad een goed idee! hehe rotbeesten knagen alles kapot.

Maar ok dan doe ik het inderdaad op die manier...

Bedankt allemaal!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede