Ik heb een patiotuin met een voliere van 3m bij 1m. Ik wil hier wat moois inzetten. Ik heb jaren geleden een alexanderparkiet gehad in de huiskamer op een grote klimboom en hier nooit problemen mee gehad. Ik heb 3 jaar geleden een tam koppel halsbanden gehad en ik heb ze vanwege het frequente geluid toch maar weggedaan. [Misschien voorbarig want ik had geen klacht van de buren]Ik vindt Alexanders gewoon schitterend en vraag mij af wat het betekend als zij zich laten gaan. Is het geluid veeeel harder dan de halsband of misschien harder, maar minder frequent. De een zegt dat je ze gemakkelijk in een woonwijk [rijhuis] kunt houden, en de ander raadt het ten sterkste af.
dit is per koppel anders maar ik ben van mening dat ze met zons op komst en zons ondergang zeer hard kunnen schreeuwen de rest van de tijd is het minder frequent en zeker minder dan bij halsbanden. wel slopen ze groen dus als er in je voliere begroeing zit zal dit voor korte duur zijn.
groetjes egon
Bedankt voor jullie reacties.Toch zie ik op verschillende foto's van voliere alexanders bamboe op de achtergrond. Laten ze dit wel met rust of gaat dit er ook aan. Nog een vraag, ik heb dus een patiotuin.Moetik nu kijken voor handopfok alexanders of natuurbroed ivm rustig gedrag. Ik wil nl geen bange vogels die meteen in een hoek wegkruipen.Ik hoef ook niet perse handtam. Gewoon vogels die zichzelf kunnen zijn maar rustig als er mensen bij de kooi zijn.
Ik vind de voliere persoonlijk te klein.
een voliere van 4 op 1 is het minimum dacht ik,
als je de vogels in een optimale conditie wilt houden. qua geluid denk ik dat dit van vogel tot vogel afhangt hetzelfde geldt voor knaaglust.
in ieder geval, veel geluk met je zoektocht
handopfok wil niet zeggen dat de Alexanders rustiger zijn hoor,dan reageeren ze meer op jou dan op hun partner dus als je maar iets in de buurt komt roepen ze jou al (ik heb er zo een)
en mijn vogels (is geen reklame) zijn erg rustig ligt ook een beetje hoe je er mee om gaat,iedereen mag er bij mij langs lopen hoor kom anders maar eens kijken bij mij.mvg Martien
Is het mogelijk om in een nachthok waar alexanders in komen gipsplaten te gebruiken? Misschien als men de naden met strips afwerkt en zorgen dat er nergens stokken in de buurt van de wand komen? Of is dit wishfull thinking?