Auteur |
Onderwerp : vraagje over de Bastaard putter |
De Prachtvink
Website Member
|
2011-07-20 - 00:51:21 |
|
hallo, Vogelvrienden
op MP heb ik een mooie bastaard putter zien staan
en ik heb daar wel oren naar, maar de vogel is niet geringd ,aangezien een putter een europese vogel is,vraag me nu af of dit verplicht is.
weten jullie het?
|
Daniel
Website Member
|
2011-07-20
-
08:02:03 |
|
Indien de vogel in Nederland is gekweekt dient deze inderdaad geringd te zijn. (Indien de vogel Belgische nakweek is dan ligt het iets gecompliceerder aangezien deze bastaarden in Belgie niet geringd hoeven te zijn, maar dan moet je als koper kunnen aantonen dat deze vogel legaal verkregen is oa doormiddel van een overdrachtsverklaring).
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2011-07-20
-
14:28:25 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Uhm, sterker nog, ook al is de vogel in het buitenland gekweekt en je wilt hem in Nederland houden, zul je toch moeten voldoen aan de cites.
Dit houdt in dat je moet kunnen aantonen dat de vogel in gevangenschap gekweekt is.
Een overdrachtsverklaring biedt geen zekerheid. Want hoe toon je aan dat het die betreffende vogel is die op dat papiertje staat.
Het ligt dan ook nog aan de ambtenaar of hij er uberhaupt verstand van heeft.
Peter
|
Daniel
Website Member
|
2011-07-20
-
14:55:10 |
|
Mee eens Peter, maar Nederland is verplicht de wetgeving te respecteren en indien een vogel legaal verkregen is in Belgie dan is deze vogel ook legaal in Nederland. Het probleem is de bewijsvoering. Ton heeft daar een tijdje geleden een artikel over geschreven. Kan het helaas nu niet vinden.
|
De Prachtvink
Website Member
|
2011-07-20
-
15:20:49 |
|
voor alle duidelijkheid, we hebben het over een basaard putter X kanarie
ik weet niet of dit het verschil maakt.
|
Karel
Website Member
|
2011-07-20
-
15:47:55 |
|
Nee, dat maakt geen verschil. Regel is dat de strengste wetgeving prevaleert, in dit geval dus voor de putter.
|
De Prachtvink
Website Member
|
2011-07-20
-
19:33:42 |
|
Nou, Dan is het niet meer moeilijk , dan gaat het over , jammer dan, en hij was zo mooi!!!!
|