Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwe voliere met een uitdaging! Meedenken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Nieuwe voliere met een uitdaging! Meedenken?
Petervk
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-06-26 - 20:19:45 send message to Petervk

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Peter, ondernemer en woonachtig in het oude VOC stadje Enkhuizen.
Jarenlang heb ik een voliere gehad,met tropen en wildzang.Maar na het plaatsen van de nieuwe blokhut de voliere maar gesloopt. Dom dom dom.

Hieronder eerst even een plaatje van de oude voliere :



Nu begint het toch weer te kriebelen en wil ik toch weer een nieuwe voliere gaan zetten.
Niet meer zo groot als de oude die 9 meter lang 2.20 breed en 2.15 hoog was.

Maar de helft ca 4-4.5 meter bij 2.20x2.00 meter. Opgetrokken in aluminium.
Echter nu komt de uitdaging.
Vanaf de achterkant van de voliere is het nog een meter of 5 tot aan de blokhut waar het nachthok moet komen.
De voliere doortrekken tot helemaal achteraan is geen optie, dat is onbespreekbaar hier thuis. (onder de plak? welnee, soms gewoon iets minder te vertellen wink ;)
Op wat voor manier zou ik toch een invliegroute kunnen maken?
Heb al gedacht aan rioolbuis 110mm PVC, maar dan is 6 meter wel erg lang, met als risico broeden in de buis en er niet meer bij kunnen.
Nachthok in de aangrenzende schuur bouwen kan ook niet, dat is mijn kantoor.

Hier even een paar overzicht foto's.
Zoals het nu wordt is het aluminium 12.7 mm groen/groen. En de voliere moet over de lengte van de schuurmuur komen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Vogelvriendelijke Groeten,

Peter




Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-06-26 - 20:35:01 send message to Tenzi

En als je de voliere nu direct aan de blokhut bouwt en niet aan het huis?
Je moet er dan misschien wel een achterwand in bouwen, maar een overbugging van 6 meter is denk ik erg lastig.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-26 - 20:40:14 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Peter, welkom op Vogelarena. Leuk (en per defenitie onvermijdelijk) dat je weer met vogels gaat beginnen. We hebben allemaal wel een periode gehad dat we iets minder of zelfs geen vogels hielden, maar het virus is zeer hardnekkig gelukkig.

Je plan is duidelijk en ik hoop dat er wat ideetjes zullen komen.

Misschien is het wel handig om even een plattegrondje van de tuin, met maten e.d, te plaatsen.




Petervk
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-06-26 - 21:41:41 send message to Petervk

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@tenzi, ik heb een vrouw met hardnekkige idééén over wat mooi en niet mooi is.
De vlucht zou dan voor de blokhut komen te staan waardoor de blokhut half aan het zicht onttrokken wordt, als je uit het keukenraam kijkt. Dat is ook de reden (en tijdgebrek) dat de voliere 3 jaar terug gesloopt is.
@karel, Ik hoop morgen uit mijn werk even aan het meten slaan. happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-26 - 22:34:50 send message to Ton Koek

Welkom Peter.

Een leuke uitdaging inderdaad.
Ik zou zelf iets maken van aluminium en gaas, eventueel met een dakje van een strookje golfplaat of polycarbonaat.

Dus vergelijkbaar met het idee van de pvc-buis maar dan bv 30 x 30 cm. Om de meter een mogelijkheid om de "tunnel" te openen bij calamiteiten.

Met wat (kunst)groen is het wel zo mooi te maken dat je toestemming krijgt denk ik. happy :)

Groeten van vlakbij; Benningbroek.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-26 - 22:44:18 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zat ook aan het idee van Ton te denken, maar dan iets hoger er breder, zo'n 80 hoog en 60 diep.
Deze koker met gesloten achter- en bovenzijde (16mm transp. kanaalplaat) en gazen voor- en onderkant, zou ik dan ophangen langs de achterkant, zo'n 10 cm onder het dak van de voliere.
Als je hem dan laat begroeien wennen de vogels er langszaam aan en verdwijnt hij een beetje uit het zicht.
Inderdaad wél een paar deurtjes in maken!


Petervk
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-06-26 - 22:57:57 send message to Petervk

@karel en @ton,

Ik denk dat dat em gaat worden..
Zal even kijken of het erg kostbaar is om dit van aluminium (dat was drie keer tikken om het woord te krijgen, aluminiuum etc)..
Zal dan wel de druiven moeten toetakelen om dat voor elkaar te boxen maar hé..het leven zit vol met prioriteiten die je moet stellen!!

Wel opperde mijn vrouw nog dat het niet zo'n groot stuk was...
Die dacht dat de voliére alsnog bijna de hele tuin ging beslaan. Dus misschien dat ik wel gewoon doorga naar een meter of 7,8..toch wel weer.Ben toch bang dat ik later spijt krijg. En gun de vogels eigenlijk de hele tuin wel..prachtig mooi dat semi natuurlijk gedrag dat je dan ziet!!
Maar dan met een hoek van 40 graden op het einde om de blokhut toch alsnog in zicht te houden.

Benningbroek is inderdaad vlakbij! Moet dinsdag nog daar mijn nieuwe voordeur ophalen.

Groetjes,



peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-06-27 - 11:26:27 send message to peerpm

Hi Peter,

kijk maar eens wat mijn vriend Vilainpabeau heeft gemaakt om in zijn tuin de kanaries rond te laten vliegen.

Suc6,

Peer

Sorry Peer, links naar concurrerende sites/fora zijn niet toegestaan. Wellicht dat Vilainpabeau zijn post ook hier kan plaatsen?


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Petervk
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-06-27 - 22:26:18 send message to Petervk

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@peer @karel Helaas is mijn nieuwsgierigheid gewekt, en heb ik op basis van de gegeven naam met een google opdracht de voliere weten te vinden.
Bedankt peer!!!

Heb begrip voor forumregels, en kan mij het wel voorstellen. is alsnog overgekomen de boodschap.


Petervk
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-06-28 - 00:26:04 send message to Petervk

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is echt een gouden tip en mijn hersens ratelen als een idioot.

Denk er nu over om een plaat rvs half rond te laten walsen, en daar gaas op te bevestigen.

Of nog mooier om met de lasersnijder een rond gewalste buis om de 20 cm te laten voorzien van uitsparingen met gaas, en deurtjes.

Dat groen laten spuiten en niemand ziet meer het verschil tussen de buis en mijn druiven wink ;)

Trusten allemaal!!


tingeling
Website Member
Posts :34

Website Member
2011-06-28 - 08:14:47 send message to tingeling

ja peter vrouw eruit voiliere erin gr jan


peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-06-28 - 12:48:26 send message to peerpm


Zo dan dus.....





Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-28 - 12:55:22 send message to Karel

Hele mooie oplossing!
Soepel gaas is overigens heel moeilijk rond te zetten. Je zult dus gaas met een dikke draad moeten gebruiken en/of steun-asjes moeten plaatsen, ofwel de segmenten niet al te groot moeten maken.


peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-06-28 - 15:04:39 send message to peerpm

draad - strip;

Als je om een mal (ronde ton of iets dergelijks) een stevige draad of strip buigt en deze om de 1000 mm op de verbinding monteert lijkt me de buiging van het gaas geen probleem. Als je gaas gebruikt van 1000 mm breed (dit heeft al de ronde vorm van de rol) moet het allemaal appeltje, eitje, peer zijn!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-28 - 15:22:23 send message to Karel

Het ligt een beetje aan de gaasdikte. Als je volieregaas gebruikt (10x10mm), zou ik om de 30cm een spantje plaatsen.


Petervk
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-06-28 - 15:32:10 send message to Petervk

Wordt er helemaal stil van Peer, wat verschrikkelijk mooi gemaakt. En wat een inzet op dit forum!!

Denk inderdaad dat dit het zon beetje meot gaan worden.

Zal het straks aan mijn vrouw laten zien, krijg haar er wel in mee denk ik.

Heb vorig jaar mijn zeewateraquarium al moeten wegdoen om ruimte te maken in de kamer, en heb toen gelijk gezegd achter is voor mij. wink ;)

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken!!

Peer je bent een toffe ....!! happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede