Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kolebri??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kolebri???
oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-06-21 - 22:36:55 send message to oli4

Vandaag een zot verhaal meegemaakt?!razz :p

De zus hier zit met examens, en dus zit ze in de tuin te leren op het rustigste plekje zodat ze haar het best kan concentreren. Al snel kwam ze binnen vol enthousiasme om me te vertellen dat ze een kolebri had gezienhappy :)?? het was zeker geen vlinder, want het fladderde niet, maar het vloog in stukjes, gelijk een kolebri dus?!

Tja,..natuurlijk vol ongeloof van de paps en mezelf. Een ontsnapt exemplaar kon het onmogelijk zijn, want in dit boerengat zijn amper vogelkwekers, laat staan van kolebri's! Maar koppig ging ze met camera de tuin in om het te bewijzenlaugh :D (weet niet of het met haar examen is goedgekomen, maar ze had na een tijdje toch hara bewijs). Even later komt ze in paniek binnen shocked 8O. Ik heb het beestje kunnen fotograferen zei ze, maar de kat heeft het gepakt en nu is hij dood zei ze triestsad :( die arme kolebrielaugh :Dlaugh :D

toen ik de foto te zien kreeg schrok ik wel even! Het leek inderdaad wel op een kolebri. Maar kon wel al snel aan het achterlijf en de (zogezegde snavel) slurf zien dat het een nachtvlinder moest zijn, na wat opzoekingswerk bleek het de kolebrivlinder( Macroglossum stellatarumte)te zijn. interessant beestje dat de boel hier vandaag op stelten heeft gezethappy :)

hier is hij, men zus haar kolebrilaugh :D :
http://www.youtube.com/watch?v=bGcCIvpSaSg&feature=related

zo,... dus volgens mijn zusje zitten er in belgie en nederland nog heel wat kolebri's en is import niet nodig om deze in de volieres te krijgen happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-21 - 22:59:46 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, ik moet je zusje eigenlijk een compliment maken, dat ze in de bewegingen van de vlinder een kolibrie zag. Iets wat de geleerden destijds, gezien de naam kolibrievlinder, eveneens hebben moeten zien.
Er schuilt een groot ontdekker en toekomstig wetenschapper in haar, houd daar maar vast rekening mee! happy :)wink ;)

PS Dat examen wordt geen enkel probleem.wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-21 - 23:07:42 send message to Ton Koek

Mooie ervaring. Ik heb zoiets nog nooit in het echt gezien. Het eind is wel jammer voor de vlinder.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-06-22 - 10:46:53 send message to Antonia

Wat een leuk vehaal, knap hoor happy :)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-06-22 - 19:27:09 send message to theelepeltje

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

.

Ontopic:
Ik heb deze vlindersoort regelmatig gezien in Portugal. Kolibrie's komen niet voor in Europa.

Leuk verhaal, in Nederland zie je ze niet zo vaak, leuk om te melden op:
http://waarneming.nl/soort/view/760?from=2010-06-22&to=2011-06-22



Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-23 - 16:37:34 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jonge kolibries (live!)

http://phoebeallens.com/


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-06-23 - 17:29:00 send message to Papegaaienboer

Beste Theelepel, Ik wilde nog zeggen dat je hier geen opmerkingen mag maken over andermans schrijffouten. Ik ben er ook al bijna voor gelynchd hier maar dat de moderator dit nu al gaat verwijderen vind ik wel erg ver gaan.

Om ook even iets on topic te melden: Ik heb ook eens in een Midden Europese dierentuin zo'n geval zien vliegen en ik was er ook van overtuigd dat het een kolibrie was. Ik wilde het dierentuinpersoneel al gaan waarschuwen dat er een kolibrie losvloog toen ik er ineens nog één zag vliegen en toen zag ik dat het een vlinder was. Dat ze ook in Nederland voorkomen vind ik bijzonder, mogelijk door de klimaatverwarming?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-23 - 23:55:29 send message to Ton Koek

Zeuren over taal is niet nuttig, het wordt zelfs wat genant als je zelf woorden als klimaatverwarming gebruikt.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-06-24 - 08:33:11 send message to Papegaaienboer

Is het dan aan de moderator om de teksten te gaan veranderen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-24 - 09:34:00 send message to Karel

quote
Is het dan aan de moderator om de teksten te gaan veranderen?



Bijdragen die als blijkbaar "uitsluitend" doel hebben om iemand op een denigrerende manier op voor het topiconderwerp niet-relevante fouten te wijzen, kunnen en zullen zonodig worden verwijderd. Het forumregelement voorziet hierin (X).
Lees dus het forumregelement en als blijkt dat je je niet kunt vinden in de aldaar gestelde regels, overweeg dan of je je wellicht beter thuis zult voelen op een forum waar men "discussieert" met weinig of geen respect voor elkaar en waar elkaar uitlachen, belachelijk maken en ander compensatiegedrag gebruikelijk is.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2011-08-09 - 15:59:53 send message to ParkietenTom

heb er ieder jaar wel een paar in de achtertuin,
hele leuke diertjes vind ik persoonlijk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-09 - 19:01:52 send message to Karel

Ik heb ze hier in N-Holland helaas nog nooit gezien. Zou het hier toch te koud zijn?


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2011-08-09 - 19:12:46 send message to ParkietenTom

verschilt het klimaat dan van België tegenover Noord-Holland?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-09 - 19:36:00 send message to Karel

Een beetje wel natuurlijk. Er zijn diersoorten die je bijv. niet noordelijker ziet dan Limburg en Brabant.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-09 - 20:03:58 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Toch was er hier, nog wat hoger in NH, ook een van de week.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-09 - 20:55:29 send message to Karel

Mmm, ik zal eens wat beter opletten. We hebben geloof ik ook wel van zulke vlinderstruiken.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede