Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geelvleugel ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geelvleugel ara
pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-06-19 - 15:11:10 send message to pana

Hallo hierbij vraag ik raadshocked 8O
Hoe ik best geelvleugel aras koppel.
Momenteel heb ik een man van 10 jaar zit in een voliere bij een man edel hij braakt op naar de edel.Deze reageert er wel niet op.
De geelvleugelman was ooit gekoppeld nooit mee gekweekt. zijn vrouwtje is nu al 6 jaar dood.
Ik heb de kans een geelvleugel pop te kopen van 11 jaar ze zit samen met een jonge harlekijn. Ze legt zichzelf konstant plat op de stok (in de hoop dat hij haar zou betredenwink ;) maar hij is nog te jong.
Mijn vraag is: Zou het nog mogelijk zijn om deze pop met de man nog te koppelen? Ik lees overal dat je ze van jongs af aan moet koppelen .Doordat ze alletwee gekoppeld zijn aan een andere soort ras hoop ik ze nog te kunnen koppelen.Alle informatie is welkom ik kweek al jaren met kaketoes maar heb nog geen ervaring met aras.T'shijnen rare vogels te zijnlaugh :D (in verband met koppelen)mvg pana


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-06-19 - 17:03:52 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zou ze in vluchten naast elkaar kunnen zetten waar ze elkaar kunnen zien. als ze op den duur naar elkaar toe trekken is het misschien wel mogelijk om ze te koppelen.
hoe dit echter gaat met ara's weet ik niet want deze heb ik niet.
op deze manier is het mij wel gelukt om oudere bonte boertjes te koppelen.
suc6 ermee groetjes egon


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-06-19 - 17:09:18 send message to Antonia

Ik denk dat je ze wel bij elkaar kan zetten als de voliere groot genoeg is ...


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-06-19 - 17:31:36 send message to wiechmann

geelvleugels koppelen is een lastig verhaal daar kom je maar op 1 manier achter .om ze bij elkaar te plaatsen .de kans dat het een koppel is is klein.maar je weet het nooit .andere soorten aras is het een stuk makkelijker om die op oudere leeftijd te koppelen.
ik zelf heb hier ook nog een pracht van een kweekpop en een bewezen man maar deze 2 zullen nooit een koppel worden .
geelvleugels koppel je het beste als jonge vogels dan heb je de beste kans.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-06-19 - 19:51:10 send message to henkdelaat

Als je er toch mee door wil gaan kan je het beste beide Geelvleugel ara's in een nieuwe vlucht zetten met nieuwe zitstokken en nieuwe of(goed ontsmetten)voederbakken.

Wachten met het broedblok tot het volgende voorjaar dan kan je in die tussentijd de vogels goed in de gaten houden of het klikt.

Als je veel geluk hebt dan zitten ze na enkele uren al samen op de voederbak.

Als je ze samen zet doe dit dan als je enkele dagen thuis bent zodat je onmiddelijk in kan grijpen als het nodig is.

Henk.





pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-06-20 - 19:30:19 send message to pana

Hallo allemaal
ik heb een foto gekregen van de pop.Die blijkt lichtjes geplukt te zijn op borst en buik de eigenaar beweert dat de man haar continu zit te kuizen daardoor pluimen weg.nog nooit van gehoord jullie wel?ik heb al gehoord dat ze dat zelf doen door stress of broedsheid komt dat nog in orde?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-06-20 - 19:46:24 send message to wiechmann

geelvleugels staan er om bekent dat ze kunnen plukken .en ze plukken ook elkaar .heb helaas ervaring hier mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede