Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Free flight keuze
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-06-13 - 17:55:17 send message to Ubernoob

Draadjes aan de handen van de wouwen zijn waarschijnlijk de vliegriempjes geweest aan de schoentjes. Dit zijn reepjes leer die de trainer vast kan houden.

Telemetriezenders kunnen ook aan de poten worden bevestigd maar ook op de staart. Ze bestaan uit een klein kastje (meestal rond) met een dunne antenne. Hier bijvoorbeeld die van marshall: http://marshallradio.com/en/european-falconry-products/european-falconry-transmitters


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-13 - 19:34:13 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het waren zeker niet de leren riempjes! dat weet ik 100% zeker, want die heb ik ook vaak elders gezien, het was een enkel draadje, en beduidend dunner.
het leek op het draadje van de link die je meestuurde, alleen zaten deze bij de poten bevestigd, en kon ik alleen het dunnen gedeelte waarnemen.dus niet het zendertje zelf, maar wel de antene die eraan zit.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-13 - 19:42:48 send message to whitebulldog

als je hier kijkt en dan bij de product catalog klikt ( pdf bestand) dan zie je op een gegeven moment een vogel die ze om beide pootjes heeft.
http://marshallradio.com/en/european-falconry-products/european-falconry-transmitters/item/520-mounting-methods


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-06-14 - 10:45:27 send message to Exofauna

Hoi Karel,

Toen ik dit topic startte wist ik nog niet precies welke vogel ik wou.

Helaas kan ik niet zomaar een aratinga ofzo houden in verband met het lawaai.

In het verleden heb ik 2 lori's van de blauwe bergen en 1 edelpapegaai gehouden en van deze vogels is er nu nog maar een lori over die in een geluidsdempend hok zit.

En dat allemaal omdat de buurman sinds zijn gezondheid er op achteruit is gegaan thuiszit en blijkbaar niks beters te doen heeft dan mij mijn vogels afhandig te maken omdat ze volgens hem te veel schreeuwenangry.

Ik zou dolgraag een aratinga of zelfs een ara houden voor de free fligth.
Maar helaas ligt dat hier niet zo makkelijk.
En binnen kan ik ook niet zomaar een vogel houden omdat mijn vader er allergisch voor issad :(.

Dus ik zou je ervaring graag aan willen nemen maar iets beters dan een valkparkiet kan ik eigenlijk niet nemen.

Vriendelijke groet Robin!


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-06-14 - 11:40:14 send message to Ubernoob

Dat is een vervelende situatie Robin als je je hobby niet uit kan oefenen zoals je dat graag wil.

Maar toch zou ik goed nadenken over Free Flight met een valkparkiet. Ik denk wel dat het mogelijk is voor iemand die er heel ervaren mee is maar ik raad het absoluut af om mee te beginnen.

Dan is het heel erg jammer maar misschien moet je dan concluderen dat het voor jou op dit moment niet is weggelegd.

Ik wil zelf letterlijk al jaren een ara voor Free Flight. Dat heb ik ook nog niet gedaan ivm het geluid dat ze kunnen maken. Hopelijk kan ik dit jaar een schuur laten zetten die ik dan geluiddempend ga proberen te maken en dan hoop ik dat het volgend jaar zo ver is.....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-14 - 11:42:59 send message to Karel

quote
iets beters dan een valkparkiet kan ik eigenlijk niet nemen.



Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al: Free flight zit er dus (nog) niet in.

Als je de Tour de France wilt winnen zul je om te beginnen een hele goede racefiets moeten aanschaffen, want het gaat je echt niet lukken op het roze driewielertje van je kleine zusje!wink ;)

Je hebt in het verleden herhaaldelijk topics geopend, steeds met als onderwerp jouw bedoeling vogels vrij te laten vliegen. Steeds zijn daarop dezelfde negatieve reacties gekomen.
Het is nu denk ik wel tijd om in te zien dat hetgeen jij wilt niet kan, of in ieder geval op dit moment zeer onverstandig zou zijn.

Dat neemt niet weg dat je de tijd totdat je mogelijk wel een geschikte vogel kunt kopen, goed kunt besteden met het bezoeken van demonstraties en workshops op dit gebied, zodat je tzt goed beslagen ten ijs kunt komen.
Uitstel hoeft nog geen afstel te zijn.wink ;)


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-06-14 - 18:04:03 send message to Exofauna

Het is mischien ook niet zo verstandig maar toch wil ik het voorzichtig proberen.

Ik ben buiten dit om al bezig met onze lori en dat gaat prima.

Hij vliegt nu al afstanden van zo'n 2 a 3 meter bij ons in de achtertuin.

Tot nu toe vliegt hij voornamelijk terug naar zijn hok en een paaltje in de tuin.
En nu wil ik hem ook gaan leren dat mijn hand de veiligste plaats is voor als ik uiteindelijk op andere plaatsen ga trainen.
Nu vliegt hij nog niet verder dan een halve meter terug naar mijn hand.

Ik doe het overigens wel rustig aan en als hij geen zin heeft stop ik er mee.

Mischien dat hij zich uiteindelijk nog wel veiliger gaat voelen als de (handopfok)valkparkiet die ik morgen wil ophalen ook zo ver is want het zijn en blijven immers groepsvogelswink ;).

Vriendelijke groet Robin!


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-06-16 - 18:03:57 send message to Exofauna

De vogel is binnen!!!

Het is een jong wildkleur valkparkietje van ik denk zo 3 weken oud.
Hij is bij de kweker waar hij vandaan komt opgevoed met nog een aantal andere valkparkietjes.

Het zag er moet ik zeggen ook zeer goed uit.
Het zijn zeker mensen die veel om hun dieren geven.
Alles zat er gezond bij en de vogels waren ook geringd en ontwormd.

De valkparkiet eet nog wel zo'n 5 keer per dag papvoeding maar begint ook al zelfstandig te eten.

Hij heet overigens Adoni.
Dat is arboriginals voor zonsondergang wat wel toepasselijk is als je naar de wangen kijkt.

Vriendelijke groet Robin!



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-16 - 18:36:06 send message to Karel

Dan hoop ik maar dat het straks niet "Adios Adoni" wordt.sad :(



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-06-16 - 18:55:51 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

3 weken ongeveer denk je en eet al beetje zelf? klinkt ongelooflijk de kweker heeft je toch wel kunnen vertellen hoe oud het jong is?

dit is een jong van mijzelf, deze is 4 weken oud
deze is 4 weken oud


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-16 - 20:21:51 send message to whitebulldog

da's een mooi jong!
uit wat voor ouders heb je dat gekweekt?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-16 - 20:23:29 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Posts :98

2011-06-14 - 18:04:03

--------------------------------------------------------------------------------
Het is mischien ook niet zo verstandig maar toch wil ik het voorzichtig proberen.

Ik ben buiten dit om al bezig met onze lori en dat gaat prima.

Hij vliegt nu al afstanden van zo'n 2 a 3 meter bij ons in de achtertuin.

Tot nu toe vliegt hij voornamelijk terug naar zijn hok en een paaltje in de tuin.
En nu wil ik hem ook gaan leren dat mijn hand de veiligste plaats is voor als ik uiteindelijk op andere plaatsen ga trainen.
Nu vliegt hij nog niet verder dan een halve meter terug naar mijn hand.

Ik doe het overigens wel rustig aan en als hij geen zin heeft stop ik er mee.

Mischien dat hij zich uiteindelijk nog wel veiliger gaat voelen als de (handopfok)valkparkiet die ik morgen wil ophalen ook zo ver is want het zijn en blijven immers groepsvogels.

Vriendelijke groet Robin!




totdat je buurvrouw een keertje haar stofdoekje gaat uitslaan, en dan is het waarschijnlijk adios amigos.
Maar goed, klaarblijkelijk heeft niemand je op andere gedachten kunnen brengen, en zal je waarschijnlijk op je plaat moeten gaan, wat op zich ook een heel goede leermeester kan zijn, want dan is het bewijs je ook echt geleverd!
Alleen weer erg jammer voor het beestje, die ten dode is opgeschreven.

Is de muisparkiet niets voor je, die schijnen dus ook terug te ( kunnen) komen op je volliere als ze met jong zitten.zie topic .http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=11737&recordnum=0


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-16 - 20:28:17 send message to Karel

quote
Mischien dat hij zich uiteindelijk nog wel veiliger gaat voelen als de (handopfok)valkparkiet die ik morgen wil ophalen ook zo ver is want het zijn en blijven immers groepsvogels.


Groepsvogels, maar de lori gaat de valkparkiet waarschijnlijk wel aanvallen!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-06-16 - 20:39:00 send message to Dennis Fr.

helaas is het altijd de vogel die eronder lijd als het mis gaat.


ps whitebulldog heb je een pm gestuurd wat de ouders zijn maar kan het hier ook wel zeggen witmasker split pale fallow x
Bleekmasker PaleFallow Opaline Ino


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-06-17 - 09:22:42 send message to Exofauna

Ik zij dat ik denk dat hij zo'n 3 weken is.
Het zou ook best kunnen dat hij al 4 weken is.
Maar ik denk dat hij hier ergens tussen in zit want hij ziet er nog net wat jonger uit als dat kuiken op de foto.
Maar vreemd genoeg kan hij al wel vliegenshocked 8O.

En jullie hoeven echt niet bang te zijn dat ik hem zomaar mee naar buiten neem.
Hij gaat alleen naar buiten als hij echt goed luisterd.

Ik ben van plan om binnenkort weer een voliere te bouwen en mischien dat hij hierin ook een beetje kan oefenen.
Het is wel een redelijk kleine voliere maar ik denk dat een basis voor de training hier wel te leggen moet zijn.

En de lori gaat ook prima. ( no problemolaugh :Dlaugh :D)

Ik zal jullie nog wel op de hoogte houden (Als jullie dat aandurfen.laugh :D)

En mocht iemand weten hoe je hier een foto kan plaatsen dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet Robin!




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede