Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over bio garde Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over bio garde
africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-15 - 12:11:41 send message to africangrey

in enkele topics over handopfok heb ik hier gelezen dat de 1ste voedingen uitlekvocht van biogarde gegeven word. biogarde, is dit een bepaald merk yohourt of zo? ik kom uit belgie,
en heb het hier nog niet gezien.


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-05-15 - 13:07:21 send message to toontje

Biogarde is een merk ,je kan ook een Yoghurt gebruiken ,het verschil tussen gewone yoghurt en biogarde zit hem in de micro-organismen die worden gebruikt. Om van het basisprodukt melk yoghurt te maken, worden er de bacteriën 'lactobacillus bulgaricus' en 'streptococcus thermophilus' in gedaan. Die zetten de melksuiker om in melkzuur, en dan is er sprake van yoghurt. Biogarde ontstaat uit melk waaraan de 'lactobacillus acidophillus' en de 'lactobacillus bifidum' zijn toegevoegd


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-05-15 - 13:50:38 send message to P.Rooth

Ik gebruikte bij erg jonge kuikentjes biogarde van Mona wat mij aangeraden werd door onze vriendin die menig kleine Geelkuifkaketoe vanaf de geboorte grootgebracht had .

Paul


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-15 - 16:40:54 send message to africangrey

Ik kom uit Belgie, en hier heb ik nog niet gehoord van biogarde. Mona ken ik ook niet. is het zoeist als yakult?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-05-15 - 20:37:48 send message to henkdelaat

Biogarde yogurt is een bron van CALCIUM en bevat rechtsdraaiend melkzuur en daar gaat het nu juist om.

Je moet altijd Naturel Biogarde Yogurt nemen.

Ik doe altijd vanaf dag één Biogarde Yogurt door de papvoeding,geef hem nooit puur en ook nooit het uitlekvocht.

Deze manier is volgens H.v.d.Horst heel goed voor de baby's en voorkomt ook nog eens krop vertraging door schimmel vorming zodat je bijna nooit NYSTATINE hoeft te gebruiken.

Nu heb ik hem van KONINGS,maar van MONA,of andere merken zijn ook goed,als je er maar voor zorgt dat het RECHTSDRAAIEND melkzuur bevat.

Zijn hier in Holland in elke supermarkt te koop,maar soms moet je goed zoeken omdat het weinig gebruikt wordt.
Is ook goed om onder het eivoer te doen bij oudervogels.
Yakult is heel wat anders,zit vaak een fruitsmaak aan en is een stuk duurder.

Henk.


bn052378
Website Member
Posts :13

Website Member
2011-05-15 - 23:51:23 send message to bn052378

in Belgie is er biogarde van danone ,wij nemen de light van dit merk als we het nodig hebben,Je kan ook bij de veearts bene-bac in poeder vorm vragen is ook voor de darmflora


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-16 - 07:01:09 send message to africangrey

ik zal er vandaag eens intensief naar zoeken, bio van danone, dat ken ik wel, maar biogarde nog nooit van gehoord. ik neem aan dat dit ook ongesuikerd is?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-05-16 - 10:51:48 send message to Rogert

Biogarde heeft geen enkele invloed op de darmflora. Aangezien biogarde gemaakt is met bacteriën die alleen voorkomen bij zoogdieren. Een vogel heeft hier dus niets aan.

Maar doordat deze bacterien de, vloeistof melk, omgezet heeft in een vaste stof, yochurt of wel de biogarde, kan een dier de voedingsstoffen opnemen.

Het zuur uit dit product kan gisten en schimmelgroei tegen gaan maar het lekvocht heeft geen positieve bijdrage aan de darmflora.

Als je een kuiken positief wilt stimuleren kun je beter "biostart" van Avian gebruiken voor de eerste week en "Bio-min" voor een keer in de week. Als het dier een kwalitatief goed en hoogwaardig opfokvoer krijgt zal hij een gezond darmvlies hebben en een goede darmflora. Je hoeft er dan niet telkens nieuwe bacteriën aan toe te voegen.


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-21 - 23:07:52 send message to africangrey

biostart van avian heb ik niet gevonden, maar orni flor zou een goed alternatief zijn, iemand hier ervaring mee? Is wel duur, 39e voor een zeer klein spuitbusje. is van een frans labo,
in belgie hebben ze niet overal avian, en biogarde al evenmin, en dit zou speciaal probiotica zijn om de spijsvertering van vogels op gang te brengen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-05-22 - 08:47:41 send message to henkdelaat

Biogarde yoghurt kost € 0,95 per ½ liter.

Kan onder een andere naam staan in Belgié.

Kijken op het etiket of het RECHTSDRAAIEND MELKZUUR bevat.

Lijkt mij sterk dat dit alleen in Nederland te krijgen is.

Henk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-05-22 - 10:17:46 send message to henkdelaat

Kijk anders maar even op de volgende site's daar kan je info vragen.

www.belgomilk.be
www.campina.be
www.corman.be
www.aveve.be
www.olympiadairy.be
www.st-paul.be
www.bzu.be

Henk.


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-22 - 12:32:18 send message to africangrey

ik zal het nu toch even proberen met de probiotica voor vogels die ik gekocht heb.
heb alle yougourtetiketten onderzocht in de colruyt, en meer dan ferment of bifidus actiregularis heb ik niet kunnen vinden. als er bio opstaat is het gewoon van biologische landbouw.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-22 - 23:30:36 send message to whitebulldog

quote
Kijken op het etiket of het RECHTSDRAAIEND MELKZUUR bevat.

Lijkt mij sterk dat dit alleen in Nederland te krijgen is.

Henk.



wel ff opletten want als ie van Engelse makelij is dan heb je kans dat er linksdraaiend melkzuur inzit.laugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede