Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > elke vogel verplicht ringen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : elke vogel verplicht ringen?
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-09 - 13:16:17

nu helaas weer een triest geval van iemands levenswerk dat helemaal kapot is, weer 300 vogels gestolen.
Wordt het niet eens tijd dat bijv elke ( in gevangenschap gehouden) vogel in Nederland ( en liefst daarbuiten ook) verplicht geringd moet zijn? ongeacht de soort, en of status?
Zodat ongeringde vogels in Nedrland niet meer te verhandelen, en strafbaar zijn?
wellicht kan e.e.a ander in de toekomst ontmoedigend gaan werken.


RobS
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-05-09 - 13:26:56

Helaas houden Nederlanders er niet van als ze teveel beperkt worden door de overheid.Alle honden registreren lukt ook niet.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-09 - 13:42:11

klopt , maar we leven nu eenmaal in een tijd waarin je nog geen gloeiende spijker kunt laten liggen, en dus zal er naar oplossingen moeten worden gezocht.Maar ondanks dat heeft wel elke nederlander, en plaatje op zijn auto/ motor/ brommer/ snorfiets. en ook heeft elke nederlander verplicht legitimatie op zak.
dus zou het een probleem zijn om dan je hobby ook "vrijwillig"te beschermen middels een ringetje?
Denk dat de liefhebbers er weinig tegen kunnen hebben daar iedereen graag zijn hobby zou willen beschermen.

Bij het registreren van de honden zoals je aangaf speelt er iets anders mee, nl het verhaaltje hondenbelasting, dat is dus duidelijk niet aan de orde bij de vogels toch?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-05-09 - 15:04:57

Ring verwijderen van vogelpootje 15 sec.


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2011-05-09 - 17:29:39

Juist.
Maar het gaat erom dat die vogel dan niet meer verhandeld mag worden.
Zodra je de ring verwijderd heb je dus een probleem.

Groetjes uit Best


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-05-09 - 18:38:02

Nederlanders willen teveel geregeld hebben en doen net alsof de wereld maakbaar is. Natuurlijk los je diefstal hiermee niet op, zonder handhaving zal niemand er zich aan houden. Bovendien is het erg eenvoudig om vogels in het buitenland te verkopen.

Overigens, het is al erg genoeg dat je niet anoniem rond mag lopen. Overheden die zulke controlemaatregelen treffen vragen erom om net zo wantrouwend benaderd te worden als zij haar burgers benaderd.


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-09 - 18:59:55

evetueel alle vogels laten ringen en chippen.
ik heb ook gehoord van speciale ringen die ze gebruiken in het loro park. mee weet ik er ook nog niet over.


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-05-09 - 18:59:57

evetueel alle vogels laten ringen en chippen.
ik heb ook gehoord van speciale ringen die ze gebruiken in het loro park. mee weet ik er ook nog niet over.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-05-09 - 19:50:08

"Juist.
Maar het gaat erom dat die vogel dan niet meer verhandeld mag worden.
Zodra je de ring verwijderd heb je dus een probleem".

Nee hoor, er zijn mensen die de vogels voorzien van een vaste voetring van de juiste grootte. Heb t zelf gezien:een Duitser kocht vogels bij een kennis van me in Nederland, hij haalde de ringen eraf en deed zijn eigen ringen er weer omheen, dit ivm registratieplicht in Dld. juiste maat ringen en geen beschadigde poten. Er zijn meer mensen die dat kunnen. Dus: mooi voorstel, maar volledig onzinnig.....


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-10 - 20:16:02

maar ja we zullen toch iets moeten, dit soort praktijken moeten toch een keer stoppen?
Lijkt me echt vreselijk je levenswerk in één klap verloren zien gaan.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-10 - 20:18:48

Allemaal chips?


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-05-10 - 22:12:08

ja lekker,doe mij maar paprika chipslaugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-10 - 22:41:18

happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede