heb een koppel prachtrosellas zitten de pop is van 2008 en de man van 2007 deze krijg ik maar niet op de kweek de pop gaat wel op de blok geef bij regelmaat vit. e en als voer krijgen ze parkietenmengeling voor grote parkieten onkruitzaad en eivoer mengeling klaargemaakt door mijn zaadhandelaar ze zitten in een kooi van 60 bij 60 bij 1.80 wat doe ik fout als ze dit jaar geen jongen brengen ben ik van plan ze te verkopen weet er iemand raad
inderdaad!
groter zetten!! ALs vogels te klein zitten vervetten ze snel en worden ze onvruchtbaar. De paardrift is dan ook weg. Zet ze wat groter, 4-5, of toch minstens 3 meter. dat zal al wat schelen.
Rosella's zijn niet geschikt voor een kooi. Bovendien: ligt het koppel elkaar wel? Als het niet klikt, wordt 't nooit iets. Heb wel ervaren, dat sommige mannen heel heel heel moeilijk te koppelen zijn. Mijn advies: groter zetten en de man proberen te ruilen of deze verkopen en een andere kopen.
Tja,...
Heb uit je PB begrepen dat je in die afmetingen ook halsbanden kweekt? Daarom moet het ook nog niet met rosella's lukken! Ik zou toch eens kijken of je wel zeker een koppel hebt, en daarna het koppel groter zetten(hoewel je dat wilt negeren omdat je in die kooien met halsbanden kweekt die toch groter zijn). Het kan zijn dat de ruimte de man gaat stimuleren en hem meer intresse geeft om te kweken, ze worden getriggerd.