Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bonte boer
Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-02-26 - 17:58:01 send message to Erik D.

mijn bonte boer pop gaat al geruime tijd op de blok maar ik zie maar geen eieren heb een L blok hangen en het koppel is dna gesext ze eet wel redelijk wat eivoer op het moment wat kan ik nog meer doen dan afwachten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-02-26 - 18:07:22 send message to denegon

hoe oud is de pop?
hoe lang heb je de vogel?
hoelang is deze reeds gekoppeld?
kijk je vaak in het blok of geef je ze rust?
zit de vogel goed in de veren?

Al deze vragen kunnen verband houden met het eventueel niet leggen van de vogel.
Als de vogel er aan toe is zal ze zeker leggen en ze zit al in het blok dus dat is al een begin.
geduld geduld en nog eens geduld

groetjes egon


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-02-26 - 18:42:20 send message to Erik D.

de pop en de man zijn nu ongeveer 6 jaar oud de pop zit goed in de veren en ik kijk 1 maal per week in de blok ik heb deze nu ongeveer een half jaar ik heb deze bij een kweker gekocht en deze had ze ook apart zitten voor de kweek


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-02-26 - 18:48:29 send message to JoskeVD

Klikt het koppel wel?
Voeren ze elkaar? Kroelen ze elkaar? Gedragen ze zich dus als een koppel? Want met wat je zegt, maak ik op dat je dus twee vogels bij een kweker gekocht hebt, en die nu ongeveer een half jaar bij jou samen zitten? Ze zullen dus niet bewezen zijn en er zal geen klik zijn! Zou een van de twee wisselen.

Misschien wat meer uitleg hoe ze gehuisvest zijn, wat ze te eten krijgen en wanneer,...

jozua


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-02-26 - 18:58:10 send message to jp57

indien voeding en belichting in orde zijn.
zou ik ze rust geven en gedult hebben

gr, johan


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-02-26 - 19:34:13 send message to Erik D.

denk ook wel dat ik dit jaar even rustig moet afwachten lijkt me ook beter zo


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-03-27 - 11:36:48 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Eric, hoeveel tijd stop jij in je vogels.
Ik las in een ander topic dat je alleen in het weekeinde tijd voor je vogels hebt.
Geef bij het openen van een topic wel voldoende informatie anders krijg je alleen verkeerde antwoorden omdat andere liefhebbers moeten gaan gokken wat het probleem is. Terwijl jij het antwoord eigelijk al weet(tijdgebrek).

Eric schrijft in een ander topic met dezelfde naam ;
quote
sorry maar ik heb er de tijd niet voor daar ik door de week in het buitenland verblijf en zo doende zoek ik een ander alternatief er voor



Maar er zijn meerdere fouten gemaakt en dat al bij de aankoop van deze twee vogels.
quote
ik heb deze bij een kweker gekocht en deze had ze ook apart zitten voor de kweek
Dit is natuurlijk al vreemd, deze soort wordt niet appart gehouden buiten het broedseizoen. Maar het hele jaar als koppel samen.

quote
wat kan ik nog meer doen dan afwachten

Ik denk dat je in jou situatie alleen maar kunt afwachten.

Een ander door de week opzadelen met jou hobby is geen optie dat loopt uiteindelijk in de meeste gevallen op niets uit.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-03-27 - 12:54:53 send message to Erik D.

sorry voor het misverstand bij mijn kweker zaten ze apart als koppel


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-03-27 - 15:08:17 send message to meyer

Dit soort misverstanden is makkelijk op te lossen door wat meer hoofdletters en punten te gebruiken.

Groeten Meyerwink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-03-27 - 20:56:03 send message to denegon

zorg er voor dat je geen direct licht je blok in kan schijnen dan moet het uiteindelijk wel goed komen. extra hennep of andere opruiende zaden zou ik niet voeren het komt van zelf groetjes egon


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-03-27 - 21:33:05 send message to Erik D.

de pop zit sinds enkele weken bij regelmaat in de blok denk dat dit al een goed teken is nu bij voorbaat dank voor de reakties mvg erik d.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2011-03-28 - 02:18:10 send message to casehulsebosch

Betreft het hier niet het feit dat iedereen uit zijn liefhebberij krijgt wat hij/zij er in steekt? De hele week weg van huis maakt in zichzelf al heel veel vragen los.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-28 - 14:42:29 send message to Karel

Mee eens, Kees.

De drie pijlers voor het houden van vogels: geld, tijd en ruimte.wink ;)


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2011-03-30 - 21:37:17 send message to marc1

nounou, jullie laten je nogal kritisch uit zeg...
iemand die de hele week van huis is, maar een verzorger heeft die ze goed voert, die mag geen vragen stellen?

iedereen heeft recht op deze hobby..ik vind dit echt te ver gaan!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-03-31 - 00:06:19 send message to Rik

Bonte Boeren zijn niet de makkelijkste vogels om te kweken. Na een half jaar kun je er zeker nog niets van zeggen. Sommige koppels komen pas na een jaar of twee op gang en het is ook niet vanzelfsprekend dat ze hun jongen de eerste keer direct goed groot brengen.

Ik heb ooit eens een koppel gehad waarvan de vogels altijd een meter uit elkaar zaten maar die uiteindelijk wel gewoon bevruchte eieren legden en maar liefst vier jongen grootbrachten. Zeker met Bonte Boeren moet je gewoon geduld hebben en natuurlijk geluk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-31 - 12:41:48 send message to Karel

quote
iemand die de hele week van huis is, maar een verzorger heeft die ze goed voert, die mag geen vragen stellen?




Natuurlijk wel, maar de vraag gaat over het wel of niet succesvol kweken en niet over het (in leven) houden van vogels.

De drie pijlers voor succesvol kweken zijn nu eenmaal: observeren, observeren en observeren!wink ;)
En dat is lastig als je er zelf niet bent.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede