goudparkiet
Website Member
|
2011-01-06
-
18:46:17 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
quote Dat is dan een risico, dat neem ik op me. Ik bedoel met dat aantal jaren in de huiskamer te zeggen dat hij nooit met andere vogels in contact is geweest.
Groeten,
Jaap
Lullig dat deze vogel nooit ouders heeft gehad.0' ');
|
Rik
Oud Lid
|
2011-01-06
-
19:05:54 |
|
Hoi Jaap,
Misschien maar gewoon een keer laten testen. Je kunt een veer op sturen naar Tauros Diagnostiek. Daar onderzoeken ze de veer voor €43,00 op geslacht, polyomavirus (APV) en circovirus (PBFD).
Persoonlijk zou ik dat direct doen of over een paar weken. Dan weet je gelijk alles.
|
jaap van de pol
Website Member
|
2011-01-06
-
19:41:39 |
|
Bedankt voor de reactie Rik. Dit is een goede tip en de minst stressvolle manier voor de vogel. Nogmaals bedankt voor de tip!
Groetjes
|
anges
Website Member
|
2011-01-06
-
20:18:03 |
|
@de verschillende personen die denken om te testen op PBFD en polyoma, zou het hier toch niet gaan om een geval van plukken want zouden er bij zo een vogel van 13 jaar oud geen andere symptomen moeten zijn mij lijken alleen de pluimen aangetast waar de kaketoe zelf bij kan.
@ jaap was die kaketoe bij die andere mensen bij het aanschaffen al geplukt of nog volledig?
|
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
|
2011-01-06
-
21:50:17 |
|
Dat is dan een risico, dat neem ik op me. Ik bedoel met dat aantal jaren in de huiskamer te zeggen dat hij nooit met andere vogels in contact is geweest.
Groeten,
Jaap
Jaap je hebt zelf toch meer vogels zoals ara en grijze roodstaarten dus contact via jouw (kleren, handen) altijd
|
jaap van de pol
Website Member
|
2011-01-07
-
00:04:32 |
|
Voor de duidelijkheid. De vogel heeft bij de eerste eigenaar niet geplukt. Bij de tweede eigenaar (4 jaar terug) is het begonnen. Daarom sluit ik PBFD volledig uit!
Wat bovenstaande zegt: alleen de veren waar hij bij kan plukt hij bij wijze van (op de rugveren na). Bij PBFD zijn over het algemeen alle veren een mikpunt. Plukken opde borst is echt iets voor plukkers, bij PDFB komen alle veren, dus ook slagpennen, aan bod.
Groeten,
Jaap
|
molineti
Website Member
|
2011-01-07
-
09:39:23 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
plukken is een echt oranjekuifkwaaltje.
uit ervaring weet ik dat de kans op stoppen met plukken bijna nihil is.
groeten rene
|
jaap van de pol
Website Member
|
2011-01-07
-
09:48:03 |
|
Hallo René,
Ja, het is een verschrikking. Ik heb het beste met het beestje voor en verafschuw de manier waarop mensen deze vogels in huis houden. Want mede daardoor komen beesten op deze wijze terecht.
Groeten
|
henkdelaat
Website Member
|
2011-01-07
-
12:45:20 |
|
@ jaap
Voor de duidelijkheid.
De vogel heeft bij de eerste eigenaar niet geplukt. Bij de tweede eigenaar (4 jaar terug) is het begonnen.
Daarom sluit ik PBFD volledig uit!
De eerste 5á6 jaar kan je aan een papegaai zien dat hij P.B.F.D. heeft doordat zijn veren over het hele lichaam uitvallen.
Na deze tijd kan hij ECHT wel DRAGER van deze ziekte zijn,en daar schuilt nu juist het gevaar.
gr henk.
|
Antonia
Website Member
|
2011-01-07
-
15:36:58 |
|
Mocht je hem toch laten testen kan je dat beter doen dmv bloed ipv alleen een veer.
Ik hoop dat hij het plukken op den duur zal laten. Mijn Japie zit inmiddels al een half jaartje in een opvang en met soortgenootjes in een voliere, hij heeft al een stropdasje en een broekje vwb de veren
|
Rik
Oud Lid
|
2011-01-07
-
16:57:17 |
|
Die van Jaap heeft tenminste een paar lekkere witte sportsokken aan.
|
Antonia
Website Member
|
2011-01-07
-
20:43:34 |
|
Die krijgt geen koude voetjes
|
jaap van de pol
Website Member
|
2011-01-07
-
20:43:38 |
|
Inderdaad.
Vandaag heb ik de kap er toch maar even afgehaald. Hij was erg ongelukkig met dat ding eromheen en eet weinig.
Hetwich van der Horst gaf aan dat dat veel voorkomt bij een kap plaatsen. De vogel valt dan in hongerstaking. Pas na enkele dagen kan ik hem het beste weer plaatsen en dan moet het beter gaan met eten.
Groeten,
Jaap
|
Ton Koek
Website Member
|
2011-01-07
-
22:10:42 |
|
Ik weet niet of je deze tip al kent:
De vogel zeer vaak met lauw water met daarin aloë vera besproeien, verzacht de jeuk en de irritatie vaak.
Wie weet helpt het iets.
Succes met de vogel.
|
jaap van de pol
Website Member
|
2011-01-07
-
22:52:04 |
|
Hallo Ton,
Dat heb ik inderdaad al gedaan, maar bedankt voor de tip. Ik vul een plantenspuit met lauw water en daar meng ik vloeibare Aloe Vera doorheen. Ik hoop dat het iets effect heeft.
Groeten
|