hallo, ik heb sins februari een koppel jardine papegaaien nu hebben ze 1 jong van de 3 eieren maar nu heeft het beestje 1 poot wat opzij of onhoog staat het is niet stijf hij kan het wel bewegen ook de tenen bewegen gewoon keeft iemand een idee of dit nog goed komt ??????
ik heb een roze kaketoe die het zelfde heeft dat kom niet meer goed maar voor in de huiskamer een perfecte vogel als het een man is voor de kweek niet geschikt maar hij kan er bij mij alles mee
Waarom ga je niet even langst een dierenarts die kan eventueel met een spalkje of iets in die trent nog wat doen. Wacht je te lang dan is er zeker niets meer aan te doen. Zoals je al aangeeft, hij beweegt alle teentjes en gebruikt hem op zijn manier, kan best zijn dat het te verhelpen is.
Ga eens langs bij de dierenarts, hoe sneller er bij hoe meer er aan te doen valt. Het is overigens een wijdverbreid fabeltje dat vogels met pootmankementen niet geschikt zouden zijn voor de kweek. Dit is een onderschatting van de intelligentie en het aanpassingsvermogen van de papegaai.