Goedemorgen allemaal,
Ik was wat informatie cq medewerkers aan het zoeken ivm wat vragen of tips aangezien ik sinds kort beschik over een mooi en lief stel amazone Barbadensis.
Bij toeval kwam ik een 3 maanden geleden een popje van 2012 tegen bij ATC. Ik vond het zo'n mooie pop dat ik toch heb besloten om hem te kopen, met in het achterhoofd dat er niet zoveel vogels te koop worden aangeboden, echter meer mannen dan poppen.
Ik heb toen het popje bij een tamme grijze gezet en dit klikte perfect, echter een goede maand later moest ik de grijze verkopen (eigen kweek kun je niet zelf aan blijven houden, heb er al 3
.
Toen ik eenmaal het mannetje grijze roodstaart erbij vandaag had gehaald was het hek van de dam, de pop begon zich aardig te laten horen, toeval? Of de reden dat het weer ook wat omsloeg en de lente bij de vogels naar boven kwam.
Afijn, nu sinds een week heb ik een amazone mannetje van 2002 weten te bemachtigen, een 2tal dagen was het even schrikkerig voor beide vogels, echter snel daarna zijn de vogels altijd bij mekaar in de buurt, niet dat ze al kroelen maar als de 1 binnen is is de andere er ook, zit de 1 buiten dan zit de andere ook buiten. Ik heb al bemerkt dat er iemand of beide het blok in zijn geweest (dit kon ik zien aan de takjes die ik zo had neergezet en later niet meer zo lagen dan ik ze had neergelegd).
Het geluid is wel vele male minder van het popje, je hoort ze nu misschien heel even 1 x per dag. Meer niet.
Misschien is er iemand die ook met deze soort kweekt en mij wat leuke en nuttige er ervaring of tips kan geven? Zo ja graag!
Zoals;
Bestaat er een kans dat dit verse stelletje met toch wat oudere man nog voor nageslacht gaat zorgen?
Is het nu al te laat in het jaar om hier op te hopen?
Waar kun je aan merken dat het echt goed klikt? Zijn het saamhorigheid vogels?
Alvast bedankt en nog een heel goed kweekseizoen gewenst