Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom geen LED verlichting. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-04-27 - 23:21:00

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo, vogelvrienden ik heb wat foto's gemaakt van de geinstaleerde ledstrips in de broedkooien
de foto's zijn gemaakt in het pikdonker zonder flitslicht.




De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-04-29 - 22:01:24

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het zou natuurlijk ook heel mooi zijn als je de verlichting met de pc kan instellen.
De software bestaat in iedergeval

http://www.flora-mate.nl/cms/index.php?page=downloads


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-04-29 - 23:14:37





De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-06-17 - 00:05:53

ik heb mijn ledverlichting strip nu een maand in gebruik en ben er dik tevreden over.
de vogels zijn er ook rustiger door geworden heb ik de indruk.

ik moet aleen nog een bij behorende dimmer er bij aanschaffen.

Gr. Peter "De Prachtvink"


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-17 - 00:25:56

Ik heb een jaar of 2 een dimmer gebruikt toen ik binnen vogels hield. Daarna een jaar niet. Ik merkte eerlijk gezegd geen verschil.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-17 - 07:42:20

onder het mom baat het niet dan schaadt het niet ( behalve de portemonee) helaas kunnen de vogels het ons niet vertellen, behalve het gedrag dat wij kunnen waarnemen, echter in de natuur gaat de zon ook niet plotsklaps weg, en gaat ie langzaam onder.

Bovendien: moet je zelf eens kijken als je in een ( fel) verlichte ruimte bent, en het licht gaat opeens uit, of je doet dit langzaam aan door eerst te dimmen, voor de gein zou je eens zelf moeten kijken bij jezelf hoe het verschil is, en bedenken dat je vogels dat elke dag moeten meemaken. Ze zullen het er best op doen, maar of ze het fijn vinden is een tweede.


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-06-17 - 10:05:59

dat is jullie mening, en daar is niks mis mee.
laten we dat voorop stellen.
maar ik blijf er bij zweren.happy :)wink ;)


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-06-17 - 10:28:11

en nog even dit , bij mijn gaat het licht uit voor dat het pikdonker is buiten. in mijn broedruimte valt dan nog meer dan voldoende licht binnen , zodat de vogels zijn nest of zitstok op kunnen zoeken. om te gaan slapen


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-17 - 16:55:18

Nu geef je zelf wel een heel goede reden om geen dimmer te kopen... happy :)


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-06-17 - 19:52:32

ja wel hoor , ik ben van plan er toch een te kopen , omdat ik het hele jaar door wil kweken

gr, Peter


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2011-06-17 - 21:58:56

Paloma,

Je heb op je site wel ledstrips en dimmers staan maar kan je de prijzen ervan ook melden.

Ik heb 3 x 8 watt tl's in mijn nachthok en voor de nacht 1 x 4 watt tl.

S'avonds gaan de 8 watt tl's uit enn de 4 watt aan zonder dimmer alleen een schakelklok, s'maorgens gaat de 4 watt uit en de 8 watt tl's aan.

Mijn gang is 4,5 meter lang 1 meter breed met 2 ramen op noorden.

kunt u mij een vertellen wat het verschil is de gewone en de highpower.

Kunt u mij een voorstel doen met prijs.

Ed Bakker


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-06-17 - 22:51:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Paloma? ik ben de prachtvink hoor.maar dat maakt niet uit.
je kan het best een mail sturen of bellen naar


Contactadres: Gaarderhof 18, 2922 CH te Krimpen aan den IJssel
Tel. mobiel: 06-44671489

E-mail: info@palomavolieres.nl

Site: www.palomavolieres.nl

ik heb zelf gebeld en dat werkt het beste, je krijgt goede informatie.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-18 - 13:09:46

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

je kan ook hier kijken, zijn exact dezelfde systemen. http://www.mr-jaehne.de/nl/wir-ueber-uns/

ik heb mijn systeem ( met dimmer) daar gekocht, en werkt prima, goede service, goede en duidelijke gebruiksaanwijzing, en ook hulp achteraf per e-mail , de klok is gratis geprogameerd op de stand hoe ik dat wens, ik heb hem s'ochtends langzaam laten opkomen ( zonsopgang nabootsen) en sávonds dimt ie langzaam af, en hij blijft heel de nacht branden ( op manlichtstand) zodat als de vogels schrikken, ze hun stok /nest kunnen terugvinden.
Alle progameringen zijn mogelijk, en kost niets extra, daarbij kan je de tijdtippen zelf regelen dmv tijdschakelaar, dus extra dimapparaat is niet nodig, het is plug en play eigenlijk. en voor de prijs hoef je het niet te latenwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-18 - 13:16:19



E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2011-06-18 - 13:54:13

whitebulldog
Website Member
Posts :1161

2011-06-18 - 13:09:46

--------------------------------------------------------------------------------
Dit bericht is 2 keer gewijzigd

je kan ook hier kijken, zijn exact dezelfde systemen. http://www.mr-jaehne.de/nl/wir-ueber-uns/

ik heb mijn systeem ( met dimmer) daar gekocht, en werkt prima, goede service, goede en duidelijke gebruiksaanwijzing, en ook hulp achteraf per e-mail , de klok is gratis geprogameerd op de stand hoe ik dat wens, ik heb hem s'ochtends langzaam laten opkomen ( zonsopgang nabootsen) en sávonds dimt ie langzaam af, en hij blijft heel de nacht branden ( op manlichtstand) zodat als de vogels schrikken, ze hun stok /nest kunnen terugvinden.
Alle progameringen zijn mogelijk, en kost niets extra, daarbij kan je de tijdtippen zelf regelen dmv tijdschakelaar, dus extra dimapparaat is niet nodig, het is plug en play eigenlijk. en voor de prijs hoef je het niet te laten





Whitebulldog heb je jouw systeem bij paloma weg of bij http://www.mr-jaehne.de/nl/wir-ueber-uns/




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 102 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede