Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eigenwijs of ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eigenwijs of ?
arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-11-21 - 17:21:26 send message to arjandaf

wat mij opvalt is dat de meest gegeven adviezen toch in de wind worden geslagen . of heb ik het mis ?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-21 - 18:07:55 send message to Ton Koek

Ik denk dat dat maar zo lijkt. De eigenwijsjes vallen meer op, volgens mij is dat het.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-11-21 - 18:09:43 send message to Ruben31

Ik heb hier op dit forum meerdere goede tips gekregen die ik graag ten harte neem.

valt me wel op dat als je hier wat vraagt je weinig antwoorden krijgt en het steeds dezelfden zijn die reageren.

Ik zal vast nog wel een topic openen ergens over.

Grussen


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2010-11-21 - 20:06:47 send message to jvr

Vaak is het zo dat je ergens een gedachte over hebt , en dat je dat graag bevestigd wilt zien bij andere .

Meestal krijg je dan advies waar je niet op zit te wachten ., en doe je dus toch je eigen zin .

Wat betreft het feit dat er maar weinig mensen reageren denk ik dat dit wel klopt, gezien het aantal mensen wat een onderwerp leest en dan reageert .

Bijvoorbeeld dit topic op dit moment
lezers 57 reacties 2

gr jan



mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-11-21 - 20:18:20 send message to mreyder

Sommige adviezen laten me mn wenkbrouwen zeker fronsen: Kijk naar de vraag over het tammaken van valkparkieten onder "de Kroeg": Maewim antwoordt daar: laat je maar een paar keer in je vingers bijten". Misschien zijn vreemde vorm van humor, maar ik vin dit een goed voorbeeld van: hoe schrik je leden hier af, hoe jaag je ze weg! antwoord normaal, dan worden er ook meer vragen gesteld en wordt er meer met de adviezen gedaan! uiteindelijk is dat beter voor de vogels en daar gaat het ons toch allemaal om, he Maewim???


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-11-21 - 21:03:52 send message to Ruben31

Ik zie dit gedrag op meerdere fora voorbij komen.
Het menselijke gaat eraf en men reageert makkelijker omdat je elkaars porem niet ziet.

ik heb meerdere hobby"s en zit op meerdere fora.
Het is allemaal wat onpersoonlijk en ze kijken je direct met de kont aan.

Afspiegeling van onze maatschapij?


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2010-11-21 - 22:13:04 send message to jvr

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ja het lijkt allemaal wel wat ongezelliger te worden

En dat is jammer 'sad :('
We hebben allemaal dezelfde passie , nl vogels
in plaats van elkaar helpen LIJKT het er op dat sommige lieden alles aangrijpen om een ander op zijn zachts gezegt de stront in te trappen ,

Maar ik denk en hoop dat het merendeel van de leden gewoon elkaar probeert te helpen met deze prachtige hobbby 'happy :)'

gr jan

ps na veel gekloot eindelijk een smily geplaatst


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-11-22 - 08:03:53 send message to Ubernoob

Ik vind het hier nog wel meevallen hoor. Het kan echt veel erger.

Moet zeggen dat ik zelf ook wel veel lees maar weinig reageer. Als ik vind dat ik niets nuttigs te vermelden heb dan reageer ik niet vaak. Ik heb nu eenmaal met niet zo veel vogelsoorten ervaring.

Wel zie ik dat de mensen die hier wat langer zitten wat meer en betere reacties krijgen. Misschien toch een soort " bekende"

Ik vind 1 persoon er wel positief tussen uitsteken en dat is Ton Koek. Ton jouw reacties zijn bijna altijd vriendelijk en nuttig. Ook als het een 15 jarige is die een vraag stelt die met 1 muisklik op het internet te beantwoorden is.

Ga zo door Ton!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-11-22 - 09:41:05 send message to ParkietenPeter

Als ik persoonlijk kijk naar de fora waar ik actief was en VogelArena valt het qua (on)persoonlijke wel redelijk mee.

Maar inderdaad valt het wel op dat als er een advies gevraagd wordt en het gegeven antwoord tengunste van de vogel uitvalt vaker merkt dat het niet het antwoordt is dat men graag ziet.

Of dit een afspiegeling is van de maatschappij vind ikzelf wel een interessante. wink ;)

En er zijn hier inderdaad enkele leden die uitermate goed advies geven en het ook nog uitstekend kunnen nuanceren.

Dit draagt er natuurlijk aan bij dat VogelArena nog steeds aantrekkelijk is om te toeven. Zowel voor lezers als reactanten.

En dat mag zo blijven.

Peter


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-11-22 - 10:20:45 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ok helemaal mee eens .( met zo ongeveer elk commentaar ) ook een wonder opzich happy :)


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-11-22 - 15:26:49 send message to Ubernoob

Overigens denk ik wel dat een andere indeling van het forum er voor zou zorgen dat de gegeven informatie en adviezen beter toegankelijk blijven. Nu zakt een interessant topic snel weg. Veel andere fora zijn wat dat betreft overzichtelijker.

Maar dat is een beetje off topic....


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-11-22 - 18:07:05 send message to denegon

happy :) ik reageer wel eens op een topic en ben er ook wel eens een aantal begonnen. ik heb hier ook wel eens raad niet opgevolgd. vaak bedank ik wel de gever en probeer ik te antwoorden waarom ik iets niet doe.
Niet iedereen heeft de zelfde omstandig heden om zo maar alles over te nemen van andere. voorbeeld. iok heb al meerdere malen gehoord dat een caiques in een kweekkooi kan maar niet het beste is. ik ben nu lang zaam hier aan aan het werken maar niet meteer rigoreus om dit heeft niet te maken dat ik eigenweis ben of het niet wil doen het is ook soms kunnen.

groetjes egon


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-11-23 - 01:19:52 send message to arjandaf

ja ben ik het met je eens maar als ik al uch keer gehoord heb van joh doe het niet , en dan toch doen en later een topic starten over hoe zielig het niet is dat het niet gelukt is , dergelijke berichten kom je steeds meer tegen. voor ik aan mijn eerste vogels begon heb ik praktisch elk boek stuk gelezen over hoe en wat te doen .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede