Is het normaal dat 1 van mijn pyrrhuras een ietwat bruin/lichtgroene ontlasting heeft?
Zit wel wit door maar ik vind het vrij dun en ben dit niet gewend van mijn pyrrhura die binnen zit.De andere vogel lijkt dit ook te hebben volgens mij,maar ik heb ook al gezien dat deze een goede donkergroene met witte ontlasting had die niet echt dun was.Wat ik ook zag vanmiddag is dat 1 vogel waterige ontlasting poept met een beetje wit erdoor.
Ze eten allebei goed en zitten niet bol.
Ik geef ze elke dag een bak met fruit gemengd met eivoer die ik smiddags als ik thuis kom weg haal.Ook krijgen ze een bak met grote parkieten zaad en natuurlijk drinkwater in een bak.
Elke dag fruit? Ligt er natuurlijk aan welk fruit maar ken me voorstellen dat dit een waterige ontlasting veroorzaakt, ik zou gewoon eens proberen om geen fruit te geven over een x periode en te kijken of de ontlasting veranderd.
een vogel poept wat hij eet als ik rode bietjes geef aan mijn vogels dan is de poep donker met een rode glans en wit geef ik ze mais dan is deze lichtbruin met wit wordt er appel of groene paprika gegeven dan is de ontlasting groen met wit dus dit kan verschillend zijn. De dunheid kan komen door te veel aan fruit en dan ook nog fruit als kiwi druiven en citrus vruchten helpt helemaal mee met dunne ontlasting. wortels en gekookte bietjes geeft niet zo een dunne ontlasting.
ik geef mijn caiques (ook zuid amerikanen) 50 % zaden en 50 % groenvoer met eivoer.